Cikkek, bejegyzések
Alapvető HTML és CSS ismeretek, amelyek elengedhetetlenek a SEO szempontjából
Az alapvető HTML és CSS ismeretek elsajátítása szinte minden webes szakmában hasznos alapkészségnek számít. Azonban, ha a keresőoptimalizálás szempontjából vizsgáljuk meg a kérdést, akkor ez az alapkészség még fontosabbá válik, hiszen a HTML és a CSS ismeretével még...
A SEO versenyképes információinak feltárása
A keresőoptimalizálás (SEO) területén a verseny a hajtóerő. Mivel számos weboldal küzd a Google rangsorának első helyeiért, sok vállalkozás szeretne bejutni az áhított első három hely valamelyikére, amely az összes szerves kattintás jelentős, 77%-át teszi ki. Ennek...
Google hasznos tartalom (Helpful Content) frissítés 2023-ban: A felhasználói élmény és elkötelezettség növelése
2023 szeptemberében a Google bemutatta a hasznos tartalmak frissítését, amelyet két héten belül teljes mértékben bevezetnek. A frissítés célja, hogy a gép által generált tartalmakkal szemben engedékenyebb legyen, ugyanakkor óva int a weboldalakon vagy azok...
Domain, domain név: Miért fontos megfelelően megválasztani?
A domain név a világháló alapvető eleme, amely az internetes címeket könnyen érthető formában jeleníti meg. Egy domain név segítségével az internetfelhasználók könnyebben megtalálhatják és beazonosíthatják a különböző weboldalakat és szolgáltatásokat, anélkül, hogy...
Nemzetközi keresőoptimalizálás: Tippek a globális sikerhez
A nemzetközi keresőoptimalizálás (SEO) egyre fontosabbá válik a globális piacon versenyző vállalkozások számára. A cégek több országban kívánják elérni célközönségüket, és ennek érdekében nem csak a helyi, hanem a nemzetközi online jelenlét optimalizálására is szükség...
Mi az a seo?
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) a folyamat, amely során egy weboldal vagy online tartalom optimalizálása történik annak érdekében, hogy jobb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáján, mint például a Google vagy a Bing. A SEO...
Linképítés: Hatékony stratégiák 2023-ban a weboldal sikere érdekében
A linképítés fontos szerepet játszik a modern online marketingben és a keresőoptimalizálásban (SEO). Ennek célja értékes, releváns és magas minőségű linkek létrehozása, amelyek egy weboldalról más weboldalakra mutatnak, ezzel növelve az oldal hitelességét és...
Mi kell ahhoz, hogy valaki jól tudja kezelni a Google hirdetéseket?
Ahhoz, hogy valaki jól tudja kezelni a Google hirdetéseket, számos dologra van szüksége, ideértve: Google Ads platform alapos ismerete: A Google hirdetések kezelése során fontos, hogy alaposan ismerje a Google Ads platformot, beleértve az adatok elemzését, az...
A marketing mix elemei: modellek és koncepciók
A marketing mixet több marketinges és üzleti iskolában is tanítják. Nem véletlenül. Szinte minden vállalkozás stratégiájának meghatározó eleme ugyanis. A marketinges szakembereknek pedig álmukból felkeltve is oda-vissza tudni kéne a marketing mix alapjait. Nemcsak...
Milyen az egészséges linkprofil?
Hogyan alakítsuk ki weboldalunk linkprofilját, úgy, hogy az ne legyen kockázatos, de mégis segítse weboldalunk rangsorolását a számunkra fontos kulcsszavakra? Ebben a cikkben erre adok konkrét tippeket. Miért van szükség linkekre és mi ebben a kockázatos? A...
Facebook nyereményjáték indítás szabályosan
A Facebook nyereményjátékok nagyon jól és eredményesen meg tudják mozgatni a követőidet, célközönségedet, de szabálytalan használatuk visszafordíthatatlan problémákat okozhatnak és így veszélyezteted az egész addig felépített közönségedet. Ugye Te sem akarod...
A webhelytérkép jelentősége és létrehozása
A webhelytérkép (vagyis a sitemap) egy, az oldal legfontosabb URL-jeit és tulajdonságait tartalmazó lista. Általában valamilyen rendszeren alapszik, szerepe pedig a keresőmotorok szempontjából elengedhetetlen, de a létezése felhasználói oldalról sem mellékes. Az...
12+1 kulcsszó kereső tipp és eszköz
A kulcsszó keresés szerepe a keresőoptimalizálás világában felbecsülhetetlen. Minden tartalom a kulcsszókutatás során meghatározott kulcsszavakra épül, melyeket különböző módszerek és szoftverek segítségével kutathatsz fel. Az alábbiakban bemutatjuk a legjobb kulcsszó...
Ezért fontos a long tail kulcsszavak használata
A long tail kulcsszavak több tagból álló kulcsszavak. Előnyük, hogy egészen konkrét kifejezésekre vonatkoznak, ennél fogva kevesebben is keresnek rájuk. Használatukkal könnyebben lehet előre jutni az organikus találati listán, de szerepük a PPC hirdetések terén is...
Mi is a CTR (átkattintási arány)?
A CTR, vagyis az átkattintási arány az angol “click-to-rate” fogalom rövidítése és azoknak a látogatóknak a számára utal, akik rákattintanak egy hirdetésre vagy egy keresőtalálatra. Szerepe óriási az online marketingben, hiszen megmutatja a felhasználói aktivitás...
Google Cégem bemutatása
Egy saját honlap minden cég online marketing tevékenységének alapja, hiszen egy jól optimalizált weboldal számos látogatót tud az oldalra vonzani, akikből aztán vásárlók lehetnek. Mi a helyzet azonban akkor, ha egy kezdő vállalkozás nem rendelkezik elég anyagi...
5 tipp weboldal optimalizálásához JavaScript segítségével
A JavaScriptet gyakran használják modern weboldalak készítéséhez, hiszen nagyban képesek fokozni a felhasználói élményt. Ugyanakkor a JavaScript a webhelyek teljesítményproblémáinak gyakori forrása is lehet. Az alábbiakban közelebbről megismerkedünk a JavaScript-tel...
A keresési szándék jelentése és típusai
A keresési szándék a felhasználó legfőbb szándéka, vagyis az a cél, amelyet el szeretne érni a keresésével. A Google algoritmusok működésének középpontjában a felhasználók lehető legmagasabb szintű kiszolgálása áll. Ezt szeretnék minél hamarabb, minél relevánsabb...
9 Black hat SEO technika, amelyeket a Google garantáltan büntetni fog
A Black hat SEO olyan etikátlan keresőoptimalizálási technikák összessége, amelyeket a kereső tilt. A fekete kalapos, vagyis Black hat SEO a fehér kalapos, azaz a White hat SEO ellentéte, amely az etikus, irányelveknek megfelelő módszereket jelenti a...
Google indexelés és amit tudni kell róla
A Google indexelés szerepe kulcsfontosságú a keresőoptimalizálás során. Ez határozza meg ugyanis, hogy egy-egy kulcsszóra milyen sorrendben jelennek meg az oldalak a Google találati listáján. Egy oldal akkor tekinthető indexeltnek, ha a kereső már felfedezte magának...
A horgonyszöveg fogalma és jelentősége
A keresőoptimalizálás egyik legmeghatározóbb eleme sokáig a horgonyszöveg (angolul: anchor text) volt. Jelentősége mára már elhalványult, ám közel sem elhanyagolható. Hogy mit is takar pontosan a SEO megjelenésekor olyan fontos horgonyszöveg és hogyan kell használni a...
Mi a tartalommarketing jelentése?
A tartalommarketing jelentése egy olyan marketingtechnikát foglal magában, amelynek segítségével érdekes, informatív és minőségi tartalmakat osztasz meg különböző csatornákon annak érdekében, hogy növeld márkád ismertségét és ezzel vásárlókat szerezz. A sokak által...
Sikerdíjas keresőoptimalizálás – igen vagy nem?
A sikerdíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy az ügyfél csak akkor fizet a SEO szolgáltatásokért, ha sikerül megvalósítani valamilyen előre meghatározott célt. Legnagyobb előnye, hogy az ígéretek szerint egyáltalán nem kockázatos. Valóban így van? Ennek járunk most...
A HTML jelentése
A HTML jelentése könnyen meghatározható, hiszen az nem más, mint a weboldalakon használt elsődleges jelölőnyelv. A Hypertext Markup Language (hiperszöveges jelölőnyelv) rövidítése a HTML, mely jelrendszert a weboldalak elkészítése során alkalmazzák és megadja az oldal...
A Page Rank fogalma, működése és jelentősége
10 évvel ezelőtt mindenki a Page Rank fogalmáról, mint a keresőmotorok legfontosabb besorolási faktoráról beszélt. Manapság azonban egyre kevesebb szó esik róla. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Page Rank már ne bírna jelentőséggel. Az alábbiakban megnézzük, mit is...
Backlink ellenőrzés: ezeket az eszközöket használd!
A backlink ellenőrzés az oldalunkhoz vagy egy konkurens oldalhoz kapcsolódó külső hivatkozások feltérképezését jelenti. Jelentősége kulcsfontosságú, ugyanis a keresőoptimalizálás sikeréhez nagyban hozzájárul az, hogy milyen linkek mutatnak egy oldalra. A linkprofil -...
Ezek a legjobb kulcsszó helyezés vizsgáló eszközök
A kulcsszó helyezés vizsgáló eszközök feladata, hogy megtudd, hogyan szerepel weboldalad a keresőben egy-egy kulcsszóra keresve. Egyrészt alkalmasak a keresőoptimalizálás eredményeinek mérésére, másrészt irányt mutatnak a további fejlesztésekre. Ma már számos kulcsszó...
Tényleg számít a kulcsszó sűrűség?
A kulcsszó sűrűség nem más, mint a kiválasztott kulcsszó és egy adott bejegyzés összes szavának egymáshoz való aránya. Az ideális arány segíti weboldaladat abban, hogy minél előkelőbb helyen landoljon a kereső találati listáján. A kulcsszavak túl magas száma azonban...
5+1 tipp, amelyekkel túljárhatsz a Google Ads „eszén”
Fizetett hirdetésekkel könnyen és gyorsan megszólíthatod az érdeklődőket, ezzel együtt a potenciális vásárlóidat is. A Google Ads hirdetések kezelése azonban nem játék, hiszen könnyű elrontani a beállításokat. Az alábbiakban bemutatjuk azokat a lépéseket, mellyel egy...
A weboldal (újra)tervezésekor elkövetett gyakori SEO hibák
Az alábbi bejegyzés Molnár Dávid, a targeter.hu weblap tulajdonosának tollából készült. A weboldal egy “online bolt”, aminek folyamatosan változnia, fejlődnie és növekednie kell. Éppen ezért elkerülhetetlen, hogy néha teljesen újratervezzük, ezzel elősegítve a...
Weboldal elemzés
Weboldal elemzésre akkor van szükség, ha úgy érezzük, hogy az oldal nem hoz elég konverziót. Nem jönnek a látogatók és a vevők. Ilyen esetben minél hamarabb rá kell jönnünk arra, hogy mi lehet a baj. Nézzük meg összefoglalva, hogy mi történik ilyenkor? Miért...
Versenytárs elemzés
Miért fontos a versenytárs elemzés? Hogyan csináljuk? Mit és hogyan kell nézni a versenytársak weboldalán? Egyáltalán, hogyan pozícionáljuk be magunkat SEO szempontból? A bejegyzésből minden kiderül. Pontosan mi is az a versenytárs elemzés? A versenytársak...
Kulcsszókutatás – Fontos és kötelező
A kulcsszókutatás az egyik legfontosabb feladat a keresőoptimalizált szövegek megírása előtt. Hiszen megfelelő kulcsszavak kellenek ahhoz, hogy a szövegünk, ezáltal az oldalunk a Google keresőjén keresztül eljusson ahhoz, akinek szánjuk. De hogyan csináljuk? Itt a...
Keresőoptimalizálás árak
Mi a helyzet hazánkban keresőoptimalizálás árak terén? Ahhoz, hogy megértsük egy-egy SEO szakember ajánlatát, tisztában kell lennünk néhány alapdologgal a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ebben segít ez a bejegyzés. Milyen áron dolgoznak a SEO szakemberek?...
Keresőoptimalizálás célja
Sokaknak homályos fogalom a keresőoptimalizálás, és sok tévhit kering róla. Mi a keresőoptimalizálás célja? Mi köze a sikeres online marketinghez? Pontosan mit jelent, és egyáltalán szükség van-e rá? Az utóbbira nincs egyértelmű válasz, hiszen mindenki maga dönti el....
Túloptimalizálás
A SEO bonyolultabb, mint sokan hiszik. Minden részletre figyelni kell. Például aki nem ismeri a túloptimalizálás fogalmát, könnyen okozhat nagy károkat a weboldalának. A túloptimalizálás túl sok SEO módosítás, beállítás egy webhelyen. Ez fel szokott tűnni a...
WordPress témák – Melyek a legjobb, legjobban használható WP theme-k?
Az alábbi bejegyzés Szűcs Máté, a features.hu weblap tulajdonosának tollából készült. Ezt a cikket olvasva bizonyára tudod, hogy a WordPress a világ egyik legnépszerűbb tartalomkezelő rendszere. Valamint azt is tudod, hogy rendkívül felhasználóbarát...
Milyen technikai SEO beállításoknak kell megfelelni 2020-ban?
Szerző: seolabor.hu Ma már minden vállalkozásnak szüksége van egy weboldalra, de önmagában a honlap nem sokat ér, ha arra nem érkeznek látogatók. A keresőoptimalizálás egy kiváló megoldás arra, hogy hónapról-hónapra ingyen, vagyis organikusan a Google keresőből...
HTML átirányítás – Mire jó a bűvös 301, 302 redirect?
Mire kell figyelni a HTML átirányítás során? Miért fontos az átirányítás SEO szempontból? Hogyan lehet technikailag megvalósítani? Íme a legfontosabb kérdések a HTML-el átirányítással kapcsolatban. Mi az a HTTP vagy HTML átirányítás, és miért beszélünk róla?...
Keresőoptimalizálás házilag: Egyedül is menne ez nekem?
Sok vállalkozó dönt úgy, hogy saját maga építi fel a weblapját, a SEO szabályai szerint. A tökéletes keresőoptimalizálás házilag is megvalósítható. Nézzük! A keresőoptimalizálás házilag: hogyan kezdjünk hozzá? A keresőoptimalizálás célja organikus, azaz nem...
Keresőoptimalizálás (SEO) 2022-ban
Egyszerűen megfogalmazva a keresőoptimalizálás az online marketing egyik vállfaja. Ezernyi digitális eszközzel, rendszerrel lehet a neten szörfözőket elérni, megszólítani. Ezek közül egy a keresőoptimalizálás, a SEO. 2022-ben még inkább szükség lesz erre a területre,...
Linképítés: Ez a SEO egyik legfontosabb lépése?
A mai világban a SEO-nál az egyik legfontosabb tartalomépítési módszer a linképítés. Természetesen a másik 2 nagy SEO terület (technikai és a tartalmi) is fontos. Ahogy sokszor szoktam mondani, a SEO egy háromlábú szék. Ha valamelyik lábát nem megfelelően építjük, nem...
Weboldal készítés a gyakorlatban. Mennyire lehet nehéz?
Szeretnél egy weboldalt a vállalkozásodnak? Körbekérdezel van e valaki ismerős, aki foglalkozik ezzel. Ha van megcsinálja sokkal olcsóbban, mint a drága, de profi weboldal készítők. Biztos, hogy ilyen egyszerű a weboldal készítés? Lássuk hogy néz ki egy honlapkészítés...
SEO szövegírás alapjai
A keresőoptimalizálásról A SEO szövegírás keresőoptimalizált szöveges tartalom írását jelenti. Pontosan mitől lesz egy tartalom keresőoptimalizált? Attól, hogy a bejegyzésünket úgy írjuk meg, hogy az a Google keresőmotorjainak a munkáját segítse, a szövegünket...
E-mentes övezet gyors SEO auditja, hibái
2019. szeptember 26-án Sebestyén Balázs a Rádió 1 Balázsék című reggeli műsorában ellőtte a startot, közzé tette a legújabb projekje honlapjának címét, mely az E-mentes övezet nevet kapta. Az oldal szakmaiságát Tóth Gábor, azaz BioGabi szakértelme szavatolja. A...
Google Search Console használata (régi nevén Webmester Eszközök)
Előbb-utóbb minden honlap vagy webáruház tulajdonos találkozni fog a keresőoptimalizálás, vagy a SEO szavakkal. A weboldalak optimalizálását lehet manuálisan vagy szoftverek, online rendszerek használatával, ezek segítségével is elvégezni. Ezek között vannak...
Analytics, Search Console: Beállítások WordPress honlapokon
A keresőoptimalizálás, a SEO egyik legfontosabb feladata, hogy a korábbi eredmények vizsgálata, elemzése. Ha valami jól működik, akkor annak erősítése, ha valami félresiklott, akkor változtatni kell rajta. Az interneten mindent lehet mérni, a Google, a Facebook, az...
Mit érdemes tudni a Google Fordító weboldaláról?
A mai világban már nemhogy 1 idegen nyelven célszerű beszélni az anyanyelven kívül, hanem egyre inkább előtérbe kerülnek a 2. , 3. idegen nyelvek fontossága is. Angol, német, francia, spanyol, orosz, kínai, rengeteg nagyon fontos és sokak által beszélt idegen nyelv...
Linképítés: Miért kell ezzel vesződni?
Linképítés. Honlap-, webáruháztulajdonosoknak nagyon fontos, hogy látogatókat tudjanak odavonzani a saját oldalukra, melynek egyik lehetősége a linképítés. Hogyan is kell csinálni, magam is meg tudom csinálni, vagy fizessek ezért másnak? Tippekért, tanácsokért olvass...
Ads jelentése: Mit is érdemes tudni a Google Adsről?
Az Ads (korábbi nevén Adwords) a Google által kifejlesztett kattintás alapú hirdetési rendszer. A 2000-ben történt indulása óta a világ egyik leghatékonyabb és legkedveltebb online hirdetési rendszerévé nőtte ki magát. Az Ads azért nagyon jó hirdetési rendszer, mivel...