Cikkek, bejegyzések
Mi az a ChatGPT? Így működik és így kell alkalmazni!
A ChatGPT a mesterséges intelligencia (AI) új mérföldköve, amely forradalmasítja a digitális kommunikációt és információszerzést. Ez a fejlett nyelvi modell lehetővé teszi, hogy emberi módon kommunikáljunk gépekkel, így hasznos beszélgetőtárs vagy tanácsadó lehet...
Mi is az a keresőmotor-marketing, azaz a SEM?
A vállalatok számára a keresőmotor-marketing, vagyis a SEM (search engine marketing) az online jelenlét növelésére az egyik leginkább alkalmas eszköz. A keresőmarketing - amelynek a SEM is a része - egy olyan, szerteágazó összetevőkön alapuló módszer, amelynek célja,...
Pinterest SEO: Hatékony stratégia a láthatóság növeléséhez
A Pinterest SEO hatékony eszköz lehet a vállalkozások számára, hogy növeljék a weboldaluk látogatottságát és elérjék a célközönséget. A Pinterest SEO lényege, hogy optimalizáljuk a tartalmakat és a táblákat olyan kulcsszavakkal, amelyeket a felhasználók keresnek....
Így történik a képek optimalizálása
A képek optimalizálása elengedhetetlen része a modern weboldalak fejlesztésének. A gyorsan betöltődő illusztrációk jelentősen javítják a felhasználói élményt, csökkentik a visszafordulási arányt és növelik a weboldalon eltöltött időt. Az optimalizáció hozzájárul a...
5+1 tipp, hogy a számodra megfelelő webfejlesztőt válaszd
Amikor weboldalt szeretnél készíttetni, számos szempontot kell figyelembe venned. Ha még soha nem vágtál bele egy saját honlap elkészíttetésébe, akkor azért nehéz a nekirugaszkodás, ha pedig csúnyán megégetted magad a “szakértőkkel”, akkor amiatt lehet benned gát,...
Mobilbarát webdesign: Az alapoktól a tökéletes felhasználói élményig
A mobilbarát webdesign fogalma az internet világában azt jelenti, hogy egy weboldal vagy online szolgáltatás könnyen és hatékonyan használható mobil eszközökön, így például okostelefonon vagy tableten is. A mobilbarát weboldalak tervezésekor elsődleges szempont, hogy...
Keresőoptimalizálás alapok: SEO kezdőknek
A keresőoptimalizálás alapok ismerete elengedhetetlen minden weboldal vagy webshop tulajdonosa számára. A keresőoptimalizálás, másnéven SEO az a folyamat, amely során a honlapok struktúráját és tartalmát úgy alakítjuk ki, hogy az a lehető legjobb helyezést érje el a...
SEO jelentése: mi is az a keresőoptimalizálás és miért fontos a weboldalad számára?
A SEO jelentése egyszerűen meghatározható: a magyarul keresőoptimalizálásnak fordított SEO (search engine optimization) az a folyamat, amelynek révén a weboldalak megtalálhatóságát, láthatóságát javítjuk a keresőmotorokban. Mivel manapság az internetes keresések döntő...
Webshop SEO – keresőoptimalizálás tippek webáruházak számára
Az online vásárlás térnyerése elengedhetetlenné tette a webshop SEO alkalmazását az internetes áruházaknak is. Vagyis azt, hogy az eladási oldalak üzemeltetői a lehető legjobb helyezés elérésére törekedjenek a keresőmotorok találati oldalain. A keresőoptimalizálás,...
Blog optimalizálás: így tűnjünk ki a tömegből!
Amikor digitális tartalom létrehozásáról beszélünk, a blog optimalizálás kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a weboldalunk sikeres legyen. Ma már egyre többen kezdenek blogírásba, amelyek között többfélével is találkozhatunk: gyakoriak az ún. személyes blogok,...
Mesterséges intelligencia szövegírás: Útmutató a modern tartalomgyártáshoz
A mesterséges intelligencia szövegírás terén az elmúlt években jelentős fejlődés ment végbe. Az MI képes emberi ráhatás nélkül, önállóan létrehozni különböző típusú szövegeket. A fejlett algoritmusoknak és a gépi tanulásnak köszönhetően most már értelmezni tudja a...
Keresőoptimalizálás lépései: így legyen sikeres a SEO-nk!
A keresőoptimalizálás, másnéven SEO (amely a Search Engine Optimization szavakból létrejött mozaikszó) elengedhetetlen eszköz ahhoz, hogy sikereket érhessünk el az online térben. Egy jól optimalizált weboldal előnyösebb pozícióra tehet szert az organikus keresési...
Yoast SEO plugin: Útmutató az egyik legjobb WordPress SEO plugin használatához
A Yoast SEO plugin egy népszerű eszköz, amelyet arra terveztek, hogy segítsen a webhelyek tulajdonosainak optimalizálni a tartalmukat a keresőmotorok számára. Zökkenőmentesen integrálódik a WordPress webhelyekbe, és a felhasználók számára elérhető platformot biztosít...
Google E-E-A-T szempontjai: Útmutató a weboldalak hitelességének növelésére
A Google keresési rangsorolás tényezőiben új irányvonalat jelent a személyes tapasztalatok hangsúlyozása. A keresőóriás frissítette a keresési minősítési irányelveit, amelyek meghatározzák azokat a kritériumokat, amelyek szerint a weboldalakat értékelik. Az E-A-T,...
Top 5+1 ingyenes honlapkészítő alkalmazás, amelyekkel profi weboldalt indíthatsz
A digitális jelenlét mára elengedhetetlenné vált minden vállalkozás számára. Sokan maguk veszik kezükbe a honlapkészítést, amely első pillantásra bonyolultnak tűnhet azok számára, akik nem jártasak a webfejlesztés világában. Szerencsére számos könnyen kezelhető,...
Alapvető HTML és CSS ismeretek, amelyek elengedhetetlenek a SEO szempontjából
Az alapvető HTML és CSS ismeretek elsajátítása szinte minden webes szakmában hasznos alapkészségnek számít. Azonban, ha a keresőoptimalizálás szempontjából vizsgáljuk meg a kérdést, akkor ez az alapkészség még fontosabbá válik, hiszen a HTML és a CSS ismeretével még...
A SEO versenyképes információinak feltárása
A keresőoptimalizálás (SEO) területén a verseny a hajtóerő. Mivel számos weboldal küzd a Google rangsorának első helyeiért, sok vállalkozás szeretne bejutni az áhított első három hely valamelyikére, amely az összes szerves kattintás jelentős, 77%-át teszi ki. Ennek...
Google hasznos tartalom (Helpful Content) frissítés 2023-ban: A felhasználói élmény és elkötelezettség növelése
2023 szeptemberében a Google bemutatta a hasznos tartalmak frissítését, amelyet két héten belül teljes mértékben bevezetnek. A frissítés célja, hogy a gép által generált tartalmakkal szemben engedékenyebb legyen, ugyanakkor óva int a weboldalakon vagy azok...
Domain, domain név: Miért fontos megfelelően megválasztani?
A domain név a világháló alapvető eleme, amely az internetes címeket könnyen érthető formában jeleníti meg. Egy domain név segítségével az internetfelhasználók könnyebben megtalálhatják és beazonosíthatják a különböző weboldalakat és szolgáltatásokat, anélkül, hogy...
Nemzetközi keresőoptimalizálás: Tippek a globális sikerhez
A nemzetközi keresőoptimalizálás (SEO) egyre fontosabbá válik a globális piacon versenyző vállalkozások számára. A cégek több országban kívánják elérni célközönségüket, és ennek érdekében nem csak a helyi, hanem a nemzetközi online jelenlét optimalizálására is szükség...
Mi az a seo?
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) a folyamat, amely során egy weboldal vagy online tartalom optimalizálása történik annak érdekében, hogy jobb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáján, mint például a Google vagy a Bing. A SEO...
Linképítés: Hatékony stratégiák 2023-ban a weboldal sikere érdekében
A linképítés fontos szerepet játszik a modern online marketingben és a keresőoptimalizálásban (SEO). Ennek célja értékes, releváns és magas minőségű linkek létrehozása, amelyek egy weboldalról más weboldalakra mutatnak, ezzel növelve az oldal hitelességét és...
Mi kell ahhoz, hogy valaki jól tudja kezelni a Google hirdetéseket?
Ahhoz, hogy valaki jól tudja kezelni a Google hirdetéseket, számos dologra van szüksége, ideértve: Google Ads platform alapos ismerete: A Google hirdetések kezelése során fontos, hogy alaposan ismerje a Google Ads platformot, beleértve az adatok elemzését, az...
A marketing mix elemei: modellek és koncepciók
A marketing mixet több marketinges és üzleti iskolában is tanítják. Nem véletlenül. Szinte minden vállalkozás stratégiájának meghatározó eleme ugyanis. A marketinges szakembereknek pedig álmukból felkeltve is oda-vissza tudni kéne a marketing mix alapjait. Nemcsak...
Milyen az egészséges linkprofil?
Hogyan alakítsuk ki weboldalunk linkprofilját, úgy, hogy az ne legyen kockázatos, de mégis segítse weboldalunk rangsorolását a számunkra fontos kulcsszavakra? Ebben a cikkben erre adok konkrét tippeket. Miért van szükség linkekre és mi ebben a kockázatos? A...
Facebook nyereményjáték indítás, sorsolás szabályosan
A Facebook nyereményjátékok nagyon jól és eredményesen meg tudják mozgatni a követőidet, célközönségedet, de szabálytalan használatuk visszafordíthatatlan problémákat okozhatnak és így veszélyezteted az egész addig felépített közönségedet. Ugye Te sem akarod...
A webhelytérkép jelentősége és létrehozása
A webhelytérkép (vagyis a sitemap) egy, az oldal legfontosabb URL-jeit és tulajdonságait tartalmazó lista. Általában valamilyen rendszeren alapszik, szerepe pedig a keresőmotorok szempontjából elengedhetetlen, de a létezése felhasználói oldalról sem mellékes. Az...
13+1 kulcsszó kereső tipp és eszköz
A kulcsszó keresés szerepe a keresőoptimalizálás világában felbecsülhetetlen. Minden tartalom a kulcsszókutatás során meghatározott kulcsszavakra épül, melyeket különböző módszerek és szoftverek segítségével kutathatsz fel. Az alábbiakban bemutatjuk a legjobb kulcsszó...
Ezért fontos a long tail kulcsszavak használata
A long tail kulcsszavak több tagból álló kulcsszavak. Előnyük, hogy egészen konkrét kifejezésekre vonatkoznak, ennél fogva kevesebben is keresnek rájuk. Használatukkal könnyebben lehet előre jutni az organikus találati listán, de szerepük a PPC hirdetések terén is...
Mi is a CTR (átkattintási arány)?
A CTR, vagyis az átkattintási arány az angol “click-to-rate” fogalom rövidítése és azoknak a látogatóknak a számára utal, akik rákattintanak egy hirdetésre vagy egy keresőtalálatra. Szerepe óriási az online marketingben, hiszen megmutatja a felhasználói aktivitás...
Google Cégem bemutatása
Egy saját honlap minden cég online marketing tevékenységének alapja, hiszen egy jól optimalizált weboldal számos látogatót tud az oldalra vonzani, akikből aztán vásárlók lehetnek. Mi a helyzet azonban akkor, ha egy kezdő vállalkozás nem rendelkezik elég anyagi...
5 tipp weboldal optimalizálásához JavaScript segítségével
A JavaScriptet gyakran használják modern weboldalak készítéséhez, hiszen nagyban képesek fokozni a felhasználói élményt. Ugyanakkor a JavaScript a webhelyek teljesítményproblémáinak gyakori forrása is lehet. Az alábbiakban közelebbről megismerkedünk a JavaScript-tel...
A keresési szándék jelentése és típusai
A keresési szándék a felhasználó legfőbb szándéka, vagyis az a cél, amelyet el szeretne érni a keresésével. A Google algoritmusok működésének középpontjában a felhasználók lehető legmagasabb szintű kiszolgálása áll. Ezt szeretnék minél hamarabb, minél relevánsabb...
9 Black hat SEO technika, amelyeket a Google garantáltan büntetni fog
A Black hat SEO olyan etikátlan keresőoptimalizálási technikák összessége, amelyeket a kereső tilt. A fekete kalapos, vagyis Black hat SEO a fehér kalapos, azaz a White hat SEO ellentéte, amely az etikus, irányelveknek megfelelő módszereket jelenti a...
Google indexelés és amit tudni kell róla
A Google indexelés szerepe kulcsfontosságú a keresőoptimalizálás során. Ez határozza meg ugyanis, hogy egy-egy kulcsszóra milyen sorrendben jelennek meg az oldalak a Google találati listáján. Egy oldal akkor tekinthető indexeltnek, ha a kereső már felfedezte magának...
A horgonyszöveg fogalma és jelentősége
A keresőoptimalizálás egyik legmeghatározóbb eleme sokáig a horgonyszöveg (angolul: anchor text) volt. Jelentősége mára már elhalványult, ám közel sem elhanyagolható. Hogy mit is takar pontosan a SEO megjelenésekor olyan fontos horgonyszöveg és hogyan kell használni a...
Mi a tartalommarketing jelentése?
A tartalommarketing jelentése egy olyan marketingtechnikát foglal magában, amelynek segítségével érdekes, informatív és minőségi tartalmakat osztasz meg különböző csatornákon annak érdekében, hogy növeld márkád ismertségét és ezzel vásárlókat szerezz. A sokak által...
Sikerdíjas keresőoptimalizálás – igen vagy nem?
A sikerdíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy az ügyfél csak akkor fizet a SEO szolgáltatásokért, ha sikerül megvalósítani valamilyen előre meghatározott célt. Legnagyobb előnye, hogy az ígéretek szerint egyáltalán nem kockázatos. Valóban így van? Ennek járunk most...
A HTML jelentése
A HTML jelentése könnyen meghatározható, hiszen az nem más, mint a weboldalakon használt elsődleges jelölőnyelv. A Hypertext Markup Language (hiperszöveges jelölőnyelv) rövidítése a HTML, mely jelrendszert a weboldalak elkészítése során alkalmazzák és megadja az oldal...
A Page Rank fogalma, működése és jelentősége
10 évvel ezelőtt mindenki a Page Rank fogalmáról, mint a keresőmotorok legfontosabb besorolási faktoráról beszélt. Manapság azonban egyre kevesebb szó esik róla. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Page Rank már ne bírna jelentőséggel. Az alábbiakban megnézzük, mit is...
Backlink ellenőrzés: ezeket az eszközöket használd!
A backlink ellenőrzés az oldalunkhoz vagy egy konkurens oldalhoz kapcsolódó külső hivatkozások feltérképezését jelenti. Jelentősége kulcsfontosságú, ugyanis a keresőoptimalizálás sikeréhez nagyban hozzájárul az, hogy milyen linkek mutatnak egy oldalra. A linkprofil -...
Ezek a legjobb kulcsszó helyezés vizsgáló eszközök
A kulcsszó helyezés vizsgáló eszközök feladata, hogy megtudd, hogyan szerepel weboldalad a keresőben egy-egy kulcsszóra keresve. Egyrészt alkalmasak a keresőoptimalizálás eredményeinek mérésére, másrészt irányt mutatnak a további fejlesztésekre. Ma már számos kulcsszó...
Tényleg számít a kulcsszó sűrűség?
A kulcsszó sűrűség nem más, mint a kiválasztott kulcsszó és egy adott bejegyzés összes szavának egymáshoz való aránya. Az ideális arány segíti weboldaladat abban, hogy minél előkelőbb helyen landoljon a kereső találati listáján. A kulcsszavak túl magas száma azonban...
5+1 tipp, amelyekkel túljárhatsz a Google Ads „eszén”
Fizetett hirdetésekkel könnyen és gyorsan megszólíthatod az érdeklődőket, ezzel együtt a potenciális vásárlóidat is. A Google Ads hirdetések kezelése azonban nem játék, hiszen könnyű elrontani a beállításokat. Az alábbiakban bemutatjuk azokat a lépéseket, mellyel egy...
A weboldal (újra)tervezésekor elkövetett gyakori SEO hibák
Az alábbi bejegyzés Molnár Dávid, a targeter.hu weblap tulajdonosának tollából készült. A weboldal egy “online bolt”, aminek folyamatosan változnia, fejlődnie és növekednie kell. Éppen ezért elkerülhetetlen, hogy néha teljesen újratervezzük, ezzel elősegítve a...
Weboldal elemzés
Weboldal elemzésre akkor van szükség, ha úgy érezzük, hogy az oldal nem hoz elég konverziót. Nem jönnek a látogatók és a vevők. Ilyen esetben minél hamarabb rá kell jönnünk arra, hogy mi lehet a baj. Nézzük meg összefoglalva, hogy mi történik ilyenkor? Miért...
Versenytárs elemzés
Miért fontos a versenytárs elemzés? Hogyan csináljuk? Mit és hogyan kell nézni a versenytársak weboldalán? Egyáltalán, hogyan pozícionáljuk be magunkat SEO szempontból? A bejegyzésből minden kiderül. Pontosan mi is az a versenytárs elemzés? A versenytársak...
Kulcsszókutatás – Fontos és kötelező
A kulcsszókutatás az egyik legfontosabb feladat a keresőoptimalizált szövegek megírása előtt. Hiszen megfelelő kulcsszavak kellenek ahhoz, hogy a szövegünk, ezáltal az oldalunk a Google keresőjén keresztül eljusson ahhoz, akinek szánjuk. De hogyan csináljuk? Itt a...
Keresőoptimalizálás árak
Mi a helyzet hazánkban keresőoptimalizálás árak terén? Ahhoz, hogy megértsük egy-egy SEO szakember ajánlatát, tisztában kell lennünk néhány alapdologgal a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ebben segít ez a bejegyzés. Milyen áron dolgoznak a SEO szakemberek?...
Keresőoptimalizálás célja
Sokaknak homályos fogalom a keresőoptimalizálás, és sok tévhit kering róla. Mi a keresőoptimalizálás célja? Mi köze a sikeres online marketinghez? Pontosan mit jelent, és egyáltalán szükség van-e rá? Az utóbbira nincs egyértelmű válasz, hiszen mindenki maga dönti el....