Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 8.00 – 16.00

Rendelkezésedre állok

Weboldal elemzésre akkor van szükség, ha úgy érezzük, hogy az oldal nem hoz elég konverziót. Nem jönnek a látogatók és a vevők. Ilyen esetben minél hamarabb rá kell jönnünk arra, hogy mi lehet a baj. Nézzük meg összefoglalva, hogy mi történik ilyenkor?

 

Miért van szükség weboldal elemzésre?

Alapvetően a komplett SEO audit része, sőt, első mozzanata szokott lenni a weboldal elemzés. Hiszen ez a kiindulópont, a weboldal hibáinak feltérképezésével lehet csak elkezdeni az érdemi munkát.

 

Bármilyen segítséget is kérünk egy SEO szakembertől, az első dolga az oldalunk elemzése lesz, akár hosszútávú együttműködés kezdődik, akár csak egy-két alkalmas tanácsadást kérünk tőle. Ennek az az oka, hogy célszerű minden egyes munkát így indítani, hiszen így tudjuk meg, hogy milyen hibák vannak az oldalon.

 

Mit várunk egy weboldal elemzéstől? Azt, hogy olyan kulcsfontosságú hibákra mutat rá, melyek kijavítása után a Google találati listájában jobb helyezést ér el a weboldalunk, megfelelő munkával a legfontosabb kulcsszavakra előre kerülünk, ezáltal sokkal több látogatót, majd konverziót szerzünk az oldallal hosszútávon.

 

A weboldal helyezése és a látogatók vizsgálata

Az általános áttekintés általában a weboldal Google általi besorolásának feltárásával kezdődik. Megnézzük, hogy néhány fontos kulcsszóra a weboldal helyezését, hogy legyen benyomásunk arról, hogyan is áll ilyen tekintetben az oldal. Persze később, a SEO elemzés során ezt mélyebben is megvizsgáljuk.

 

A Google Analytics segítségével megnézzük az oldal forgalmát. Rengeteg információhoz juthatunk ezáltal. Megtudhatjuk, hogy honnan jönnek a látogatók, milyen napszakban, milyen eszközökről. Sőt, a látogatók demográfiai összetételéről is információhoz jutunk. Ezekből az adatokból képet kapunk arról, hogy a tényleges célcsoport talál-e rá a honlapra.

 

Ami pedig a SEO szakember számára még fontosabb, azaz, hogy mennyi időt töltenek az oldalon, és melyik aloldalakra milyen arányban, milyen összetételű látogatók érkeznek. Mert ezek az adatok az aloldalak sikerességét, optimalizáltságát is megmutatják számunkra. Kiindulópontnak ennyi információ elég is lesz.

 

 

A weboldal elemzés következő lépése: a megjelenés

A felhasználói élmény nagyon fontos, mert az utóbbi években a statisztikák azt mutatják, hogy az emberek számára egyre fontosabb egy-egy weboldal megjelenése és felépítése. Manapság azok az oldalak konvertálnak jól, melyek mind webergonómiai szempontból, mind megjelenés szempontjából is megfelelőek.

 

Mit érdemes ilyenkor megnézni? Egyrészt a honlap áttekinthetőségét, melyet a Google is figyelembe vesz. Mennyire van logikusan felépítve a menü? Ilyenkor általában egy SEO szakember az egyes menüpontok, szintek kulcsszavait is átnézi, mert sok múlhat a kulcsszavakon akár egy webáruház kategóriáinak elnevezésekor is. Könnyű navigálni az oldalon? A menü könnyen megtalálható, feltűnő helyre tették?

 

Van néhány fontos marketingfogás is, melyekre érdemes odafigyelni. Legyen az oldalon minél több CTA, azaz Call To Action gomb, amely valamilyen lépésre, főleg konverzióra készteti a látogatót. Feliratkozás, vásárlás, levélírás. Ezek legyenek feltűnőek és jól szövegezettek.

 

A technikai SEO

A következő lépés során a weboldal elemzés kizárólag technikai SEO szemszögből történik. Megnézi a szakember, hogy mennyire indexálható az oldal, a Google robotjai mennyire tudják bejárni és indexelni, hiszen ez fontos, mert így fogja tudni felismerni. A weboldal URL struktúrája is legyen keresőbarát, ez persze a fent említett webergonómiai kérdésekkel is összefügg.

 

A technikai SEO vizsgálathoz tartozik a belső linkhálózat áttekintése is. Fontos megtudni, hogy mennyire van elszigetelve az oldal. Működnek a külső, illetve a belső linkek? Ugyanennyire fontosak egyébként olyan technikai kérdések is, mint például a duplikált tartalmak jelenléte, melyet nagyon nem szeret a Google.

 

Technikai és webergonómiai kérdésnek számít az, hogy az oldal mennyire gyorsan töltődik be. Ezt különböző programokkal is mérni lehet. Azért számít ez a kérdés, mert a Google több száz szempont figyelembevételével rangsorolja ugyan az oldalakat, azt azonban tudjuk, hogy a sebesség kiemelten fontos számára.

 

A SEO szakemberek általában első blikkre rögtön ránéznek az oldal forráskódjára is, hiszen sok mindent lehet belőle megtudni. A metaadatokat, a kulcsszavakat, a leírást, valamint a kiegészítő pluginokról is információhoz lehet jutni. Ezek mind-mind fontosak lehetnek SEO szempontból is.

 

A tartalom áttekintése

A tartalmat főleg keresőoptimalizálás szempontjából szokta nézni a SEO szakember, tehát nem feltétlenül vesz figyelembe olyan kérdéseket, hogy a szöveges tartalom megfelelő célcsoportnak szól-e, és megfele-e minden marketing kritériumnak.

 

Persze a szövegek minőségére odafigyel, hiszen a Google az élvezhető és informatív szövegeket pártolja, és az olvasó viselkedésén keresztül értékeli a tartalmakat. Azonban a szakember főleg SEO szemüvegen keresztül elemzi őket: A megfelelő kulcsszavak ott vannak a helyükön? A metaleírásban, a headline-okban, és a szövegtörzsben? Ragozott formában is jelen vannak? És mi a helyzet a szinonimákkal?

 

Révai Csaba vagyok, SEO mentor és Google ADS mentor. 2017 óta foglalkozok keresőoptimalizálással, SEOval, azóta több száz honlap keresőoptimalizálásával bíztak meg. A 2020-as évtől kezdőden a Google Ads alapjait is oktatom a mentoráltjaimat, mivel az alapos online jelenléthez ezen csatorna használata is szükséges és egyre inkább elengedhetetlen.