Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

A keresőoptimalizálás, másnéven SEO (amely a Search Engine Optimization szavakból létrejött mozaikszó) elengedhetetlen eszköz ahhoz, hogy sikereket érhessünk el az online térben. Egy jól optimalizált weboldal előnyösebb pozícióra tehet szert az organikus keresési eredmények között, ami több látogatót és potenciális ügyfelet vonzhat. 

A folyamat figyelembe veszi a keresőmotorok működését, a keresési szokásokat és azokat a kulcsszavakat, amelyekre a weboldal tulajdonosok szeretnének rangsorolni. A SEO lépései tehát olyan tevékenységeket foglalnak magukban, amelyek célja, hogy organikusan (azaz a keresőoldalakon keresztül) több látogató érkezzen a weboldalunkra.

A keresőoptimalizálás három fő területre osztható: a weboldalon fellelhető technikai elemek javítását megvalósító technikai SEO-ra, a tartalmi (vagyis on-page) SEO-ra, illetve a linképítésre (amelyet off-page SEO-nak is neveznek). A keresőoptimalizálás lépésein keresztül ismerkedjünk most meg ezekkel közelebbről!

 

A tartalmi SEO alapja: a kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás adja a keresőoptimalizálás esszenciáját, hiszen irányt mutat a keresőmotorok számára, jelzi, mely kulcsszavakra lehet látható, releváns egy-egy weboldal. A kulcsszókutatás egy folyamat, amely során a kulcsszavak gondos elemzése, majd kiválasztása történik meg annak érdekében, hogy az adott website kulcsszavai összhangban legyenek a célcsoport keresési szándékaival.

 

Kulcsszókutatás lépésről lépésre

A kulcsszókutatás az a folyamat, amely során a célcsoport által leggyakrabban használt keresőszavakat gyűjtük össze, melyből aztán létrejön a releváns keresőszavak listája. Ez több módon is megvalósítható:

  • Versenytárs elemzés: a konkurensek weboldalainak vizsgálata segít feltárni azokat a kulcsszavakat, amelyekre ők optimalizálnak.
  • Kulcsszó kereső eszközök: a leggyakrabban használt kulcsszavak felkutatásában bizonyos kulcsszó kereső alkalmazások is segítségünkre lehetnek.
  • Keresési szándék: figyelembe kell venni azt is, hogy a felhasználók milyen szándékkal keresnek rá egy-egy kulcsszóra (információra van szükségünk, terméket/szolgáltatást keresnek stb.).

 

A releváns kulcsszavak meghatározása

Miután a kulcsszókutatás során szert tettünk számos potenciális kulcsszóra, itt az ideje a releváns kulcsszavak meghatározásának. Itt fontos szem előtt tartani az egyes kulcsszavak keresési volumenét, versenyképességét és relevanciáját. Ha ezek alapján a szempontok alapján választunk, szinte biztos, hogy sikerül majd elérni a célcsoport tagjait. A meghatározást az alábbiak segíthetik:

  • Keresési volument figyelembe vevő rangsorolás: a felhasználók által leggyakrabban használt kulcsszavak népszerűek, ugyanakkor a nagy verseny miatt használatukkal nehezebb előrébb kerülni a kereső találati listáján.
  • Long-tail kulcsszavak: specifikusabb, ritkábban alkalmazott kulcsszavak, amelyek pontosabban meghatározzák a keresési szándékot és gyakran magasabb konverziós arányt eredményezhetnek.
  • Versenyképesség vizsgálata: elsőbbséget kell adni azoknak a kulcsszavaknak, amelyek kapcsán nem olyan kiélezett a verseny, így rájuk könnyebben lehet jó rangsorolást elérni.

 

Az on-page keresőoptimalizálás lépései

Az on-page SEO fontos része a weboldalak optimalizálásának, ahol a weboldal tartalmi elemein végezhető tevékenységekkel javítható a keresőmotorok rangsorolása.

 

Címsorok és metaleírások

Egy weboldal címsora (title tag) az elsődleges a keresőmotorok és a felhasználók számára, hiszen ezekkel találkoznak először. A jól megfogalmazott, kb. 50-60 karakter hosszú címsorok pontosan tükrözik a tartalom lényegét, miközben tartalmazzák a kulcsszavakat. A meta leírás egy rövid, kb. 150-160 karakter hosszú összefoglaló, amely megragadja az olvasók figyelmét a keresési eredmények között. A meta leírás használata növelheti a kattintási arányt (azaz a CTR-t).

 

SEO szövegírás és a tartalom optimalizálása

A SEO szövegírás magában foglalja a kulcsszókutatást és a kulcsszavak célzott beépítését a szövegbe. A tartalom optimalizálása során egy egyedi, minőségi és releváns tartalom létrehozása a cél, amely belső linkeket (és képek esetén alt textet) is magában foglal. A tartalmi SEO a tartalommarketing szerves része.

 

A weboldal sebessége és a felület mobilbaráttá alakítása

A keresőoptimalizálás során meghatározó a weboldal sebessége és mobilbarát kialakítása. Az oldal betöltési sebessége közvetlenül befolyásolja a felhasználói élményt és a keresőmotorok rangsorolását. Mobilbarát kialakítás nélkül pedig szinte biztos, hogy hátul kullogunk majd a rangsorban, hiszen a felhasználók ma már nagyrészt mobil eszközökön keresnek. A reszponzivitás, vagyis a weboldal kinézetének a felhasználó által használt platformhoz történő alkalmazkodása és a válaszidő javítása meghatározó a sikeres on-page SEO szempontjából. 

 

A technikai SEO alkotórészei

A keresőoptimalizálás beállításai nem lennének teljesek a technikai setup nélkül. A technikai SEO alapvető elemei közé tartozik egy weboldal feltérképezhetősége, hibáinak azonosítása és javítása, valamint a felhasználói élmény és a reszponzivitás biztosítása.

 

A weboldal feltérképezhetősége

Egy weboldal számára elengedhetetlen, hogy a keresőmotorok könnyedén feltérképezhessék. Az oldaltérkép (sitemap) nélkülözhetetlen eszköz ebben, mely strukturált formában mutatja be a honlapot. A szabványos URL-ek alkalmazása hozzájárul egy egyértelmű és könnyen követhető webstruktúra kialakításához.

 

SEO audit és hibajavítás

Az SEO audit szintén kihagyhatatlan a keresőoptimalizálás során. A SEO átvizsgálás során történik meg egy webhely technikai állapotának felmérése, a fejlesztésre szoruló területek meghatározása és természetesen azok javítása is. Ennél a lépésnél számos szoftver lehet a segítségünkre. Többek között például a Google PageSpeed Insights, mellyel elemezni lehet az oldalak betöltési sebességét, illetve a program javaslatokkal is szolgál annak javítására vonatkozóan. 

 

A reszponzivitás és a felhasználói élmény is meghatározó

A reszponzivitás és a felhasználói élmény (UX) közvetlenül befolyásolja a weboldal rangsorolását a keresőben. A jól kialakított UX növeli a felhasználók oldalon töltött idejét és csökkenti a visszafordulási arányt, ami pozitívan hat a SEO-ra.

  • Reszponzivitás: biztosítja, hogy a weboldal minden eszközön és képernyőméreten jól nézzen ki és működjön.
  • Használhatóság: egyszerű navigáció, gyors betöltési sebesség és interaktív elemek sokasága, amelyek javítják a végfelhasználói élményt.

A technikai SEO elemek szakszerű használata kulcsfontosságú a sikerhez a keresőmotorok világában.

 

Az Off-page SEO

Az off-page SEO részeiről sem szabad elfeledkezni a keresőoptimalizálás lépései közül. Olyan elemeket foglalnak magukban, amelyek a weboldalon kívüli tényezők, mégis jelentősen befolyásolják annak láthatóságát és rangsorolását a keresőben. Olyan jellemzők tehát, amelyek kulcsfontosságúak az online népszerűség erősítésében és a megbízhatóság növelésében.

 

Backlinkek építése és a horgonyszövegek

  • Linképítés: a backlinkek vagy külső linkek építése igen fontos a keresőoptimalizálás lépései során. Egy minőségi backlink magas szintű megbízhatóságot jelent a kereső számára. A linképítési folyamat magában foglalja tehát a releváns és megbízható, népszerű, erősnek minősített  oldalakról származó linkek szerzését.

    Példák linképítési stratégiákra:

    • Vendégblogolás
    • Tartalmi partnerkapcsolatok
    • PR cikkek
  • Horgonyszövegek: a horgonyszövegek vagy anchor textek a klikkelhető szövegeket jelölik a linkekben. Fontos, hogy a horgonyszöveg specifikusan illeszkedjen a céloldal tartalmához. Érdemes változatos módokon használni a természetesség érdekében.

A keresőoptimalizálás tehát három fő területet, a technikai SEO-t, az on-page, vagyis tartalmi SEO-t, illetve az off-page SEO-t, azaz a linképítést foglalja magában. Mindhárom terület rendkívül meghatározó, ha azonban egy teljesen új weboldal létrehozásán dolgozunk, érdemes a technikai beállítások kivitelezését előre venni, hiszen ezek nélkül az algoritmus nem lesz képes indexelni az oldalunkat, és megjeleníteni a kereső találatai között. 

A technikai beállítások elvégzését követően már bátran vethetjük bele magunkat a minőségi, releváns SEO szempontoknak megfelelő tartalmak létrehozásába és a megbízható, erős weboldalakról származó linkek megszerzésébe is. Ezekkel együtt lesznek majd teljesek a keresőoptimalizálás lépései. Mivel azonban a SEO egy folyamat, a munka nem fejeződhet be itt, folyamatos fejlesztésekre, javításokra van szükség az eredményesség érdekében. 

 

A keresőoptimalizálás eredményeinek mérése

A keresőoptimalizálás sikerességének értékeléséhez elengedhetetlen az eredmények folyamatos mérése, elemzése és a SEO tevékenységek szoros felügyelete. Mindezek alapját a különböző alkalmazások segítségével elérhető adatok és az ezekből levont pontos következtetések képezik. Abban az esetben, ha a SEO lépései nem a saját honlapunkon, hanem egy ügyfelünk oldalán mennek végbe, különösen fontos, hogy tájékoztassuk azok eredményességéről és számokkal, ábrákkal is szemléltetni tudjuk számára, mit is végzünk a SEO szolgáltatás körében, miért is fizet tulajdonképpen.

 

Google Analytics és Search Console

A két legmeghatározóbb program a Google Analytics és Search Console, amelyek nélkülözhetetlenek a weboldalak SEO teljesítményének mérése és analízise során. Az Analytics segítségével a felhasználók viselkedését, a weboldal forgalmát, valamint az organikus találatokból érkező látogatók viselkedését lehet részleteiben megvizsgálni. A Search Console képes nyomon követni a weboldal megjelenését a Google kereső eredményoldalán (SERP), beleértve a kattintási arányokat és a weboldalon található problémákat.

 

A konverzió és az átkattintási arány elemzése

A konverziók és az átkattintási arány (CTR) elemzése létfontosságú a SEO eredményessége szempontjából. Ezek az adatok mutatják meg ugyanis, hogy a látogatók mennyire váltak aktív felhasználókká vagy vásárlókká a weboldalon, vagyis mennyire konvertáltak. Az átkattintási arány kiemelt jelentőséggel bír, hiszen jelzi a metaadatok hatékonyságát. A konverzió és az átkattintási arány javulása a weboldal keresőben elfoglalt helyét is pozitívan befolyásolja. 

 

Változások a keresőoptimalizálásban

Ha a keresőoptimalizálás lépéseit naprakészen, a változásokra folyamatosan reagálva szeretnénk véghezvinni, elengedhetetlen a keresőmotorok, különösen a Google algoritmusának folyamatos monitorozása. Az organikus forgalom változásainak és az átirányítások megfelelőségének állandó ellenőrzése ugyancsak fontos feladat a keresőoptimalizálás során.

 

Összegzés

Láthatjuk hogy a SEO lépései rendkívül összetett részfeladatokat foglalnak magukban, mely alapvetően fontos minden weboldal tulajdonos számára. Egy hatékony SEO stratégia megalkotásához érdemes szakértők tanácsait is igénybe venni, hiszen gyakorlatias, friss tudás és szerteágazó tapasztalat szükséges a keresőoptimalizálás lépéseinek elvégzéséhez.

A SEO a változások folyamatos figyelemmel kísérését és az azoknak megfelelő, gyakori fejlesztések kivitelezését igényli a honlapon. A folyamatosan megújuló keresőalgoritmusok miatt fontos a rugalmasság és az alkalmazkodókészség. A megfelelő szintű ismeretekkel és szakértelemmel azonban jelentős előnyre tehetünk szert az online tér adta versenyben.