Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

A keresőoptimalizálás, a SEO egyik legfontosabb feladata, hogy a korábbi eredmények vizsgálata, elemzése. Ha valami jól működik, akkor annak erősítése, ha valami félresiklott, akkor változtatni kell rajta. Az interneten mindent lehet mérni, a Google, a Facebook, az összes többi közösségi média mindent tud a felhasználóikról és ezek közül sokat meg is oszt Velük, Velünk. Az adatok elemzéséhez a 2 legalapvetőbb eszköz a Google Analytics és a Google Search Console (régebbi nevén Webmestereszközök). Ezek beállítása első eléggé nehéz, ezért fotókkal segítem a beállításukat egy WordPress honlapra.

 

Analytics, Search Console: Miben segítenek Nekünk?

A Google Analytics azt mutatja meg, kik és honnan érkeztek a weboldalunkra, webáruházunkra, míg a Google Search Console azt, milyen úton és hogyan találtak meg minket, jutottak el hozzánk.

Mindkettő nagyon fontos információkat tartogat a számunkra, ezért nagyon fontos, hogy már a honlap indulásakor be legyenek ezek állítva, ismerjük meg a honlapunk szárnybontogatásait is, figyeljük, lássuk az első eredményeket is.

 

Analytics profil beállítása

1. A Google keresőbe írjuk be, hogy Google Analytics, majd kattintsunk az első linkre.

 

Analytics1

 

 

2. A következő lépés attól függ, hogy olyan e-mailcímhez kívánunk-e Analytics fiókot hozzákapcsolni, amihez korábban még nem volt.

Ha nem volt még, akkor az alábbi képernyő fogad, ahol is a Regisztráció gombot kell megnyomnunk.

 

Ha van már Analytics fiókunk, akkor az alábbi képernyőn a bal alsó sarokban lévő Adminisztráció gombra rákattintva jutunk el az alábbi képre. Itt a fiók legördülő menüben kell az Új fiók létrehozására kattintanunk.

 

3. Itt a szálak összefutnak és a következő képernyővel kell az új és a régi tulajdonosoknak is találkozni. Töltsd ki a megfelelő rublikákat, majd a lenti gombra kattints rá.

 

4. Ekkor előjön a Google ÁSZF-je, ahol először állítsd be Magyarországot (vagy amelyik országban élsz), majd el kell fogadnod azt.

 

5. Ezzel létre van hozva egy fiók, ami tudja fogadni az adatokat majd a honlapunkról.

Search Console profil beállítása

1. A Google keresőbe írjuk be, hogy Google Search Console, majd kattintsunk az első linkre.

JövőMarketing Search Console 1

 

2. A következő képernyő ismét más lehet a régi és az új felhasználóknak, de mindkettőn a piros (Tulajdon hozzáadása) gombra kell rákattintanunk.

 

JövőMarketing Search Console 2

3. Írjuk be a honlapunk elérhetőségét.

JövőMarketing Search Console 3

4. Létre lett hozva a tulajdon, amit igazolnunk kell. Kattintsunk a Tulajdon igazolására.

5. Itt válasszuk az Alternatív módszereket, azon belül a Google Analyticset.

JövőMarketing Search Console 4

Ha rákattintunk ezután az ellenőrzés gombra, akkor az igazolás rendben meg fog történni, mivel az előbb hoztuk létre ugyanehhez a honlaphoz az Analytics hozzáférést is.

Ha bővebben szeretnénk olvasni a témáról, akkor olvassuk el a Google Search Console ismertető cikkünket.

Beállítások a WordPressben

Bővítmények segítségével lesz összekapcsolva a honlapunkkal a 2 alkalmazás, mivel így egyszerűbb és mindenki számára végrehajtható.

1. Kattintsunk a WordPress Bővítmények menüjében az Új hozzáadása gombra.

Jövőmarketing WordPress1

 

2. A keresőbe írjuk be, hogy yoast és válasszuk ki a Yoast SEO nevű bővítményt.

Jövőmarketing WordPress2

3. Kapcsoljuk be ezt.

Jövőmarketing WordPress 3

 

4. Frissítés után az új baloldali SEO menü Search Console menüjében kattintsunk a Get Google Authorization Code gombra.

Jövőmarketing WordPress 4

 

5. Itt válasszuk ki vagy írjuk be azt az e-mailcímet, melyhez kapcsolódik a Search Console (és az Analytics is)

Jövőmarketing WordPress 5

 

6. Kattintsunk az Engedélyezés gombra.

Jövőmarketing WordPress 6

 

7. A megjelenő kódot másoljuk ki, majd be a WordPress erre szolgáló helyére (Enter your Google…). Kattintsunk az Authenticate gombra.

Jövőmarketing WordPress 8

 

8. Itt válasszuk ki azt a profilt, amelyet az előbb létrehoztunk, majd a Save Profile gombra kattintsunk.

Jövőmarketing WordPress 9

 

9. Search Console kész, jöhet az Analytics.
Bővítmények / Új hozzáadása, google a kulcsszó, majd a Google Analytics for WordPress by MonsterInsights.

Jövőmarketing WordPress 10

 

10. A létrejött Insights menüben a Settingsre kattinsunk, majd a kék Authentication with your Google account gombra.

Jövőmarketing WordPress 11

 

11. Itt Next.

Jövőmarketing WordPress 12

 

12. Majd a Click to Get Google Code gomb.

Jövőmarketing WordPress 13

 

13. Adjuk meg az engedélyt az összekapcsolódása a kék Engedélyezés gombbal.

Jövőmarketing WordPress 14

 

14. Next gombbal lépjünk tovább.

Jövőmarketing WordPress 15

 

15. Válasszuk ki a megfelelő Analytics profilt.

Jövőmarketing WordPress 16

Készen vagyunk az összekapcsolásokkal, most már érkezni fognak az adatok.
Előfordulhat, hogy 1-2 nap múlva fog először adatot mutatni a Google.

FONTOS! Havonta nézzünk rá. Egy SEO szakembernek nagyon fontosak ezek az adatok, sokkal könnyebb ezek segítségével jó adatokat elérni.

Révai Csaba vagyok, SEO mentor. 2017 óta foglalkozok keresőoptimalizálással, SEOval, azóta több száz honlap keresőoptimalizálásával bíztak meg. Mentoráláson kívül havidíjas keresőoptimalizálással (kivitelezés, tanácsadás) segítem ügyfeleimet.