Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

Az alábbi bejegyzés Molnár Dávid, a targeter.hu weblap tulajdonosának tollából készült.

 

A weboldal egy “online bolt”, aminek folyamatosan változnia, fejlődnie és növekednie kell. Éppen ezért elkerülhetetlen, hogy néha teljesen újratervezzük, ezzel elősegítve a jobb SEO eredményeket és konverziót. De mégis hogyan?

 

Miért van szükség weboldal (újra)tervezésre?

 

Egy weboldalnak több igényt is ki kell elégítenie.

Egyrészről tökéletes felhasználói élményt kell nyújtania az embereknek, akik rajta keresztül informálódnak, fogyasztanak vagy vásárolnak.

Másrészről viszont – és ezt sokan figyelmen kívül hagyják – nem csak az emberek, hanem a különböző robotok elvárásait is teljesítenie kell.

Az egyes algoritmusok ugyanis rengeteg olyan faktort elemeznek, amelyek hatással vannak a weboldal látogatószámára, ezáltal közvetve az online bevételekre is.

 

Éppen ez jelenti a weboldal tervezés és újratervezés legnagyobb veszélyét!

 

Amennyiben figyelmen kívül hagyjuk, hogy a különböző robotok (pl.: keresőrobotok) igényeit is ki kell elégítenünk, akkor sajnos nem lesz, aki a honlapot böngéssze, hiszen a Google hátrébb fogja sorolni az online boltot.

Ez pedig végzetes lehet, hiszen ismerjük a mondást:

“A legjobb hely egy hulla elrejtésére a Google találatok második oldala.”

 

A kérdés már csak az, hogy miként lehet jól megvalósítani egy weblap újratervezését?

Az alábbiakban ebben nyújtunk segítséget, és bemutatjuk a legnagyobb csapdákat, amiket mindig, minden esetben el kell kerülni!

 

A weblap újratervezésének legnagyobb csapdái

 

A weboldal készítés rengeteg olyan csapdát rejt, amit csak a hozzáértők ismernek – a SEO szakemberek, a fejlesztők vagy a vállalkozók közül azok, akik folyamatosan képzik magukat, és olyan tartalmakat fogyasztanak, mint ez a cikk, vagy vállalkozói képzéseket vesznek igénybe.

 

Az első és legfontosabb tanács:

 

Semmiképpen se vágj bele egy weboldal újratervezésébe, amennyiben nem rendelkezel kellő szaktudással!

Ekkor ugyanis jobb esetben feleslegesen dolgozol vele heteket, hónapokat – rosszabb esetben viszont pénzt is veszítesz vele az idő mellett.

A hibákat két kategóriába lehet sorolni:

 

  • Technikai problémák
  • Tartalmi problémák

 

A cikk is ezt a struktúrát fogja követni.

Következzenek tehát a weblap újratervezés legnagyobb csapdái!

 

Technikai problémák

 

Mobile-first

 

Ma már döntő többségében telefonról böngésszük a különböző honlapokat, ezért nagyon fontos, hogy a weboldal főleg mobilra legyen optimalizálva.

Nemrégiben a Google is mobile-fiást indexálásra váltott, tehát milyen weboldalra úgy tekint, mintha azt elsősorban mobilról nézné.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy számítógépen nem kell jól funkcionálnia a weblapnak.

Ma már ugyanis minden oldalnak reszponzívnak kell lennie, ami ugyanolyan jól működik minden kijelzőméreten és operációs rendszeren, bármilyen eszközt is használunk.

A reszponzivitás szerencsére könnyen letesztelhető, hiszen elég csak betennünk az adott oldalt a keresőoptimalizálás útmutatóban bemutatott Google elemzőszoftverbe, és máris látjuk, hogy az vajon reszponzív-e, vagy sem.

 

reszponzív honlap teszt

 

Weboldal sebesség

 

A weboldal sebessége hihetetlenül fontos, hiszen az online világ egy rendkívül ingergazdag környezet.

Akár már egyetlen másodperc késés is óriási mértékben csökkenti a konverziót és a Google helyezéseket.

 

A weblap sebességet két nagy faktor befolyásolja:

  1. A különböző tartalmi elemek mérete és tulajdonságai
  2. A mögöttes kódstruktúra

 

Az alábbiakban például az látható, hogy a reszponzív weboldalnál is bemutatott példaoldal, a https://pantonia.hu/ elemzésekor egy 89-es pontszámot kapunk, ami már remek eredmény, de ha még tovább szeretnénk javítani, akkor a hangsúlyt a tartalmi elemek optimalizálására érdemes fektetni.

 

gyorsaság fontossága

 

Az optimalizálásra és a weboldal felgyorsítására rendkívül jó példa a https://kavefolt.hu/ oldal optimalizálása, ahol néhány apró módosítással jelentős csökkenés történt az oldalbetöltésben!

 

oldal előtte kép

oldal előtte

oldal utána kép

oldal utána

 

A képen látható, hogy itt főleg a kódstruktúra rendberakása volt a legfőbb feladat.

 

Átirányítások helytelen kezelése

 

Bár ez már nagyon közel jár a tartalmi problémákhoz, de alapvetően még egy technikai gikszerről van szó.

A tartalom duplikációra ugyanis rendkívül kényesen reagál a Google, és azonnal bünteti.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden tartalom csak egyetlen helyen legyen megtalálható.

 

Amennyiben például változik egy cikk URL-je, vagy megszűnik egy termék értékesítése a webshopban, nagyon fontos, hogy ne csak töröljük az adott cikket vagy termékoldalt, hanem irányítsuk is át az új target URL-re — ellenkező esetben ugyanis összezavarjuk a Google robotjait, aminek a SEO helyezések fogják a kárát látni.

 

Tartalmi problémák

 

Elégtelen mennyiségű vagy duplikált szöveges tartalom

 

Ahogy említettük, a duplikáció rendkívül rosszat tesz a Google helyezéseknek.

Emellett azonban érdemes kiemelni azt is, mikor egy weboldal túl interaktív, és a sok videó, kép és animáció között nem található szöveg.

 

Ezt a hibát jellemzően az okozza, hogy a honlap tervezésekor csak és kizárólag az emberekre koncentrálnak, és figyelmen kívül hagyják az algoritmusokkal való kommunikálást.

 

Pedig a kommunikáció rendkívül fontos, ugyanis nem csak az embereknek van rá szüksége, hanem a robotoknak is, kontextus nélkül ugyanis még ők sem tudják meghatározni, hogy miről is szólhat az adott tartalom vagy weboldal

 

Jelenleg pedig még nem tart ott a technológia, hogy a Google keresőrobotjai néhány kép alapján meg tudják állapítani, hogy vajon miről is van szó.

 

Dedikált aloldalak nélkülözése

 

Sokszor látni azt, hogy egy weboldal megtervezésekor arra helyezik a hangsúlyt, hogy minél kevesebbet kelljen kattintani.

Az alap elgondolás nem rossz, azonban a Google szereti, ha minél koncentráltabb formában kapják meg az információt a felhasználói, éppen ezért szinte kizárólag dedikált aloldalakat mutat a keresési találatokban.

Amennyiben tehát egy blogon nincs külön URL-je a cikkeknek, és a több száz publikált tartalmat kattintás nélkül, egymás alatt el lehet olvasni, a Google nem tudja majd szerepeltetni őket a keresésekben.

Az aranyszabály tehát az, hogy minden fontos oldalnak és blogcikknek egyedi URL-lel kell rendelkeznie, még ha ez több kattintással is jár!

 

Metaadatok elhanyagolása

 

Talán kijelenthetjük, hogy a metaadatok felelnek a legtöbb weboldal rossz Google szerepléséért.

A meta adatok azokat az információkat jelentik, amiket a Google lát és egyes esetekben szerepeltet is a saját oldalán.

Ilyen lehet például:

  • meta cím
  • meta leírás
  • alternatív szöveg

 

Ezeket rendkívül fontos, hogy mindig, minden esetben kitöltse a weboldal tulajdonosa, hiszen, ha ezt nem teszi meg, akkor jobb esetben a Google teszi meg helyette, rosszabb esetben viszont egyáltalán nem kerül kitöltésre.

Minél több információt kap a Google, annál több kontextusa lesz ahhoz, hogy szerepeltesse az adott oldalt a keresési találatokban.

Ezért olyan fontos, hogy minden fontos adatot megadjunk, és ne akadályozzuk a keresőrobotokat abban, hogy megtalálják a számukra releváns információkat!

Amennyiben még több hasznos információt szeretnél megtudni a SEO-ról és a marketingről, olvass tovább a JövőMarketing cikkei között!