Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

Szeretnél egy weboldalt a vállalkozásodnak? Körbekérdezel van e valaki ismerős, aki foglalkozik ezzel. Ha van megcsinálja sokkal olcsóbban, mint a drága, de profi weboldal készítők. Biztos, hogy ilyen egyszerű a weboldal készítés?

Lássuk hogy néz ki egy honlapkészítés a gyakorlatban..

Bár a köztudatban az él, hogy a WordPress lehetővé teszi bárki számára manapság, hogy saját weboldalt hozzon létre ez inkább csak féligazság. Egy komoly weboldal elkészítése napjainkban több ember feladata. Csak a sok éves tapasztalattal rendelkező, a kezdetek óta ezzel foglalkozó szakemberek lehetnek képesek kiváló minőségű weboldal létrehozására egyedül.

 

A honlapkészítés kritériumai

Lássuk mi mindennek kell megfelelnie egy mai weboldalnak és a készítőjének mennyi mindent kell tudni és kivitelezni:

  • informatívnak kell lennie
  • a weboldalnak gyorsanak kell lennie minden eszközön (3 mp alatti betöltés)
  • reszponzívnak kell lennie (minden eszközön szépen kell megjelennie)
  • egyszerűen és logikusan kell az szerkezetet kialakítani hogy minden eszközön minden felhasználónak kényelmes és egyértelmű legyen a kezelése
  • a kódnak a lehető legszebbnek és egyszerűbbnek kell lennie, mert ez nagyon fontos a keresőoptimalizálás és a sebesség szempontjából
  • a megjelenésnek tükröznie kell az egyediséget, a vállalkozás identitását, amellett hogy modernnek kell lennie
  • alkalmaznia kell a jól bevált megjelenési és funkcionalítási megoldásokat az adott területen, hogy ne csak információt adjon át hanem valóban kiszolgálja az ügyfelet
  • tükröznie kel a szakmai hitelességet és igényességet
  • bizalmat kell keltenie a látogatóban a vállalkozás iránt
  • összeköttetésben kell lennie és együttműködnie a mondern és trend követő külső rendszerekkel, mint pl a hírlevél feliratkoztatási rendszerek
  • keresőoptimalizáltnak kell lennie, vagyis előkelő helyen kell szerepelnie a keresőkben, mert a kattintások 80%-át az első 3 találat viszi el
  • megtervezett és kiépített látogatói utakkal kell rendelkeznie, hogy a látogatóból érdeklődő legyen, ne csak végiggörgessen pár oldalt és elmenjen a látogató
  • képesnek kell lennie a látogató bevonzására és megtartására is
  • GDPR kompatibilisnek kell lennie, vagyis a működése meg kell feleljen az EU-s jogszabályoknak
  • építenie és terjesztenie kell a branded, azaz a márkád

Lehetne még sorolni, de már ez is egy szép kövér lista szerintem, ami jól érzékelteti, hogy egy profin megtervezett és kivitelezett weboldal korántsem egyenlő azzal, ha te vagy az ismerősöd összekattintgatja.

 

A weboldal készítés egyszeri tevékenység! – vagy mégsem?

Sajnos nem. Akár a keresőoptimalizálás, ugyanúgy a weboldal fejlesztése sem egyszeri feladat, hanem folyamatos munka, mely apránként hoz egyre jobb eredményeket. Már csak azért is mert a két dolog kéz a kézben jár.

A weboldal fejlesztés egyszerűbb feladatai közé tartozik például a folyamatos tartalomgyártás. Minőségi blogcikkek, melyek szórakoztatóak és informatívak hogy a látogatókat odavonzzák.

Szintén blogcikkekkel és közösségi média tartalmakkal tudunk létrehozni olyan tartalmakat is, amelyek pedig meggyőzik a látogatódat a szakértelmedről és profizmusodról. Így lesznek a látogatókból érdeklődők, akikből pedig kicsit később egy megfelelő ajánlat segítségével az ügyfelek.

Mondanom sem kell, hogy ezeket a tartalmakat keresőoptimalizáltan kell megírnunk, ha komoly eredményeket akarunk, különben klasszisokkal gyengébb eredményeket fognak hozni még évek múltán is. Hogy mitől lesz jól keresőoptimalizált egy blogcikk, az egy másik, hosszabb történet, de a SEO mentorprogram keretein belül Csaba ezt a tudást szívesen átadja, hogy te is alkalmazhasd a mindennapjaidban, ha magad szeretnél blogolni. Mindenek előtt azonban a megfelelő kulcsszavakra lesz szükséged, amire tudod optimalizálni tartalmat. Ebben a feltérképezés csomag lesz a segítségedre.

Mindezeket persze meg tudod támogatni és gyorsítani fizetett hirdetésekkel (Google Ads, vagy Facebook Ads), de ha kicsit utána számolsz, hogy mennyibe kerül a fizetett hirdetés 1 évig és mennyibe a szakember és mindez milyen eredményeket hoz milyen időtávon, akkor mindjárt jobban hangzik a dolog.

 

A weboldal készítés egyszeri tevékenység! – vagy mégsem?

 

Már az elején gondolkodj hosszú távon!

A fizetett hirdetés gyors eredményeket hoz hoz drágán, míg a szakemberek segítsége vagy a tudás, amit tőlük kapsz, ugyan lassabb eredményeket hoz egy kicsit később is, de örökre szól!

Vagy itt vagy ott, idővel vagy pénzzel, de valahol valakinek mindig meg kell fizetni az árát a sikernek.

Feltételezem, hogy mikor vállalkozásra, weboldal készítésre adod a fejed, akkor azt komolyan is gondolod, akkor pedig nem egy évre tervezel és nem is kettőre. Ha készítesz vagy készíttetsz egy weboldalt, akkor megtetted az első lépést, de attól hogy van oldalad még nem fogják ismerni, látogatni. Az ismertség és a siker nem jön azonnal és idővel sem ha nem teszel érte eleget.

A weboldal készítés folyamata befejeződik, mikor elkészül az oldal, de a fejlesztése, attól még kötelező, ha sikeresek szeretnénk lenni.

Könnyen lehet, sőt.. Biztosra mondom, hogy akármilyen körültekintően is terveztünk és kiviteleztünk a készítés során, marad benne fejleszteni való bőven, hiszen mi az ismereteink alapján kigondoltuk, hogy szerintünk mit hogy kellene, mert a nagy átlagnak, a konkurenciának ez működik, viszont a te közönséged mikor elkezdi használni, előkerülnek a közönséged sajátosságai.

Oda kattintgatnak, ahová nem is gondolnánk, oda görgetnek és azt nézik, amiről azt hittük csak díszítő elemnek kell.

 

A weboldal készítés utáni weboldal fejlesztés fázisa

Ez egy véget nem érő folyamat, ha a vállalkozásod elindul a siker útján, mert mindig lesz változás, amihez alkalmazkodni kell. Egyébként ez kicsit ördögi kör jellegű,mert ha nem mérsz, figyelsz meg mindent és reagálsz az eredményekre a fejlesztéssel, akkor a sikered útja is hosszabb és nehezebb lesz, ha egyáltalán eljön az idő, hogy akár csak a középszerűséget elérd, vagy ideális esetben túl is lépd.

A piacod lehet kicsi vagy vagy biztos lehetsz enne, hogy csinálja már valaki azt, amit te is csinálsz vagy csinálni szeretnél, ezért versenyhelyzet alakult ki és ha ringbe akarsz szállni és a nagyobbakkal játszani nem lesz elég egy akár jól elkészített weboldal, ami nem fejlődik folyamatosan és reagál a történésekre.

Ha nem találtál még megfelelő webfejlesztőt erre és hasonló feladatokra vagy nem vagy elégedett a jelenlegivel, ebben a cikkben megtudhatod, hogy érdemes keresni és választani egy profi szakembert.

A fejlesztésekkel párhuzamosan érdemes a személyes vagy céges márkádat is építened, hogy az érték amit képviselsz könnyebben, gyorsabban gyarapodjon.

 

 

Összegezve:

A weboldal készítés folyamata nem olyan egyszerű, könnyű és gyors, ahogy azt hallani napjainkban sok helyen ha minőségi munkát és jó eredményeket szeretnél.

Fontos tudni, hogy már az elején számítanunk kell arra, hogy ez egy hosszabb folyamat, amennyiben nem csak egy online névjegykártyát szeretnénk. Minél hamarabb érdemes átgondolni a hosszú távú terveinket, mert azzal megkönnyítjük a munkát és felgyorsítjuk az eredményeket. Persze változtatni sosem késő…

A weboldal elkészültekor még korántsem dőlhetünk hátra, mert a jó eredményekért meg kell dolgoznunk a honlapunk fejlesztésével, karbantartásával, tartalmi aktualizálásával és vállalkozásunk fejlesztésével, melyekhez szintén igazítani kell az online megjelenésünk minden területét.

A cikket együttműködő partnerem, Kis Krisztián írta, aki a Phresh-IT webfejlesztője.