A SEO szövegírás keresőoptimalizált szöveges tartalom írását jelenti. Pontosan mitől lesz egy tartalom keresőoptimalizált? Attól, hogy a bejegyzésünket úgy írjuk meg, hogy az a Google keresőmotorjainak a munkáját segítse, a szövegünket összekapcsolja a bizonyos kulcsszavakkal. Azokra rákeresve jó pozícióban legyen az a Google kereső találati listáján. A Google egyre és egyre bonyolultabb algoritmusokkal igyekszik ellenőrizni a szöveges tartalmakat. Azokat az oldalakat rangsorolja előre a találati listáján, amelyek az adott keresés szavaival relevánsak. Mi pedig tudatosan egy-egy témára írjuk meg a szövegünket. Arra a kérdésre, problémára keresve a mi bejegyzésünkkel találkozzon a lehetséges olvasó. Ezen szavak, kifejezések megtalálásában egy alapos kulcsszókutatás lehet a segítségünk, melyhez nagy segítséget nyújtanak a máasik cikkben felsorolt kulcsszó kereső eszközök.
Miért jó nekünk a keresőoptimalizált tartalom, a SEO szövegírás?
Online marketing szempontból nagyon fontos a jó szöveg. Hiszen a tartalommal lehet értékesíteni. A Google Ads hirdetései folyamatosan drágulnak. De bármelyik másik felületen, közösségi oldalakon próbálunk meg hirdetni, hasonló jelenséggel szembesülünk. A Facebookon folyamatosan csökken a nem fizetett posztok megjelenése. Csökken azok száma, akiknek megjeleníti a Facebook organikusan a tartalmunkat. Ezért aztán aki az internet segítségével próbál eljutni az ügyfeleihez, vásárlóihoz, annak hirdetnie kell.
Hogyan írj jó SEO bejegyzést?
A keresőoptimalizálás szemléletében megírt szöveg kritériumai tulajdonképpen egy jó minőségű bejegyzés kritériumai. Hiszen a Google sem vár tőlünk mást, csak jó és releváns bejegyzést. A SEO szöveg megírásakor oda kell figyelnünk arra, hogy az minél informatívabb és hasznosabb szöveget írjunk. A Google méri az olvasó elégedettéget is. Tehát hiába tesszük bele a kulcsszavakat a szövegbe, ha annak tartalma csak távolról, és túl általánosan érinti azt a témát, amiről elvileg szólnia kellene a szövegnek. Azonban nem csak a tartalom minősége számít. Például a szöveg felépítése, mert fontos, hogy minél átláthatóbb legyen. Manapság görgetve olvasunk, a fontos pontokon ragad meg a szemünk, így keressük a nekünk számító információt a szöveg bekezdései között. Napjaink internetfelhasználója tagoltan olvas. Mert az idő a legdrágább. Persze a jó szöveg ennél bonyolultabb. Nézzük részletesebben!
A szöveg struktúrája
A szöveg struktúrája a már említett olvashatóság miatt számít. Fontos, hogy több, eltérő témájú, de a tárgyhoz kapcsolódó bekezdésre bontsuk a szövegünket. Akár a címsor 2-3. szintjéig is szétbonthatjuk a mondanivalónkat. Hiszen így a szövegnek lesz egy könnyen átlátható szerkezete.
Témahitelesség
A témahitelesség több szempontból is számít. A Google nem csak a kulcsszavakat, és az oldalon töltött időt figyeli. Fontos az is, hogy a kulcsszóval kapcsolatos kifejezések is megjelennek-e a szövegben. Ezzel próbálja kiküszöbölni a csak az ő számára írt, egyébként nem informatív és nem hasznos cikkeket, és az azokat tartalmazó honlapokat.
A képek és a videók szerepe a SEO szövegírásban
A képek is komolyabb szereppel bírnak egy SEO szövegben, mint gondolnánk. Egyrészt, ahogy már említettük, a szöveg olvashatóságát segítik. Vezetik a szemet, kicsit pihentetik, kicsit könnyebbé teszik a szöveget. Emellett a képek hangulatot is adnak át, ezért figyeljünk oda arra is, hogy a fotókkal mit szeretnénk közvetíteni. A képeknek azonban a Google szempontjából is jut szerep. Az oldalainkon található képeket mindig el kell nevezni. Mert a Google képkeresője is kilistázhatja azokat, ezzel a kép az oldalunkra vezetheti a látogatókat.
Kulcsszavak elhelyezése a szövegben
A keresőoptimalizált szöveg címsorában jelen kell lenniük a kulcsszavaknak, illetve az azokhoz kapcsolódó kifejezéseknek. Emellett a címsorokban, azaz headline-okban is jó, ha jelen vannak. Mivel a headline-ok is kiemelt figyelmet kapnak a Google algoritmusnál, mert ezeket kiemelten pásztázza a keresőmotor.
Kulcsszó sűrűség
A kulcsszavak jelenléte fontos. Iránymutatás, segít rátalálni a szövegünkre, ezáltal elérni az olvasóinkat, hogy eljusson hozzájuk a mondanivalónk. Azonban a kulcsszavak halmozása, indokolatlan felbukkanása, értelmetlenül sűrű elhelyezése gyanút kelt. A Google rossz értékelést fog adni a szövegünknek, és idővel az oldalunknak is, ha így járunk el. Nem szabad tehát halmozni a kulcsszavakat. Azonban akkor sem érünk el célt, ha túl keveset szerepeltetjük azokat a szövegben, illetve persze rossz helyen. Meg kell találnunk a tökéletes egyensúlyt. A kulcsszavak helyét már tudjuk. Mi lehet a helyzet a számukkal? Mennyi kulcsszó a túl sok, vagy a túl kevés? Kevés vagy sok az 5-7%-os kulcsszúarány SEO szövegírás esetén? Ha szeretnénk minél többször használni a kulcsszót, hogy a Google felfigyeljen ránk, akkor írjunk hosszú szöveget. Ez nem csak a kulcsszavak szempontjából segít, hanem hitelesebbé is tesz. Nem csak a Google, hanem az olvasóink szemében. Persze nem elég a hosszú szöveg, a tartalom, mint arról már szó volt, legyen minőségi is.