Fizetett hirdetésekkel könnyen és gyorsan megszólíthatod az érdeklődőket, ezzel együtt a potenciális vásárlóidat is. A Google Ads hirdetések kezelése azonban nem játék, hiszen könnyű elrontani a beállításokat. Az alábbiakban bemutatjuk azokat a lépéseket, mellyel egy csapásra tönkre teheted hirdetéseidet. Nézzük, melyek ezek!
1. A Search és a Display funkciók keverése
A Google Ads kampánykezelés első lépése az új kampány létrehozása, melyben a hirdetéskezelő rákérdez a hirdetés céljára és a kampánytípusra (mely lehet Search, Display vagy egyéb). Ha a Search mellett teszed le a voksod, nyilvánvalóan a felhasználók által adott kulcsszóra keresve szeretnél megjelenni a Google találati listáján vagy egyéb Google-webhelyeken, minél előkelőbb helyen.
A hirdetéskezelő azonban a Display funkciót is felkínálja, melynek keretében különböző weboldalak alján, tetején vagy oldalán is megjelenhet a hirdetésed oda abszolút nem illő módon. A Google Ads hirdetéskezelés során a legfontosabb, hogy figyelj a beállításokra! Display és Search típusú kampányokat csakis külön-külön érdemes használni, egyszerre sohasem!
2. A kulcsszavak nem megfelelő használata
Akár kulcsszókutatás eredményeként, akár saját kútfőből, de szinte biztos, hogy van egy hosszú listád azokról a kulcsszavakról, melyekkel elérheted vásárlóidat. Nos, ez mégsem ennyire egyszerű. Sokan kizárólag általános egyezésű kulcsszavakat használnak, vagyis olyanokat, melyek önmagukban kerülnek felvitelre. A keresőmotor azonban ennél kicsit összetettebben gondolkodik, hiszen az ilyen kulcsszavak esetén a kapcsolódó kereséseknél és szinonimák esetén is beadhatja az oldaladat találatként.
Korábban, ha szeretted volna tovább szűkíteni az egyezések körét, akkor használhattad az általánosegyezés-módosítót, a szavak mindegyike elé „+” jelet kellett írnod. Ezt a lehetőséget már kivezették, nem elérhető. Kifejezésegyezéssel még tovább konkretizálhatod a találatokat. Idézőjel közé helyezve két vagy több szót csak arra az adott kifejezésekre vagy azok közeli szinonimáira dob majd fel a kereső. Ha pedig tényleg csak az adott szavakat emelnéd ki, használj szögletes zárójelet a kiemelésükre. Így semmi másra nem jelenik majd meg a hirdetésed, csak a szögletes zárójelben szereplő szavakra. A három módszer mindegyikét érdemes alkalmazni, az általános egyezésű kulcsszavakat pedig érdemes messze elkerülni.
3. Keresési kifejezések jelentésének figyelmen kívül hagyása
Tudtad, hogy a Google Ads kampánykezelés a keresési kifejezésekkel kapcsolatban is a segítségedre lehet? Általa megtudhatod, melyik kulcsszóra hányszor jelentél meg a találati listán, hányan kattintottak az oldaladra és mennyit költöttél erre hirdetés szinten. Kampányonként a „Kulcsszavak” menüpontra kattintva a „keresési kifejezések” opció alatt megismerheted a keresési kifejezések pontos jelentését, melynek hatására felülvizsgálhatod az általad megadott kulcsszavakat, valamint szükség esetén módosíthatod is azokat (megsúgjuk: időnként érdemes!).
4. A kizáró kulcsszavak is fontosak
Hogy még közelebb kerülj potenciális vevőidhez, a releváns kulcsszavakon kívül érdemes megadni azokat is, amelyek – ugyan kapcsolódhatnak az oldaladhoz –esetedben nem relevánsak, nem hoznak hasznot számodra. Ezt a beállítást a „Kulcsszavak” menüponton belül a „Kizáró kulcsszavak” opcióra kattintva teheted meg.
5. Túl sok kulcsszó használata
Bár tudjuk, hogy jót akarsz, de túl sok kulcsszó alkalmazásával nem tudod optimálisan kihasználni a Google Ads hirdetéskezelés nyújtotta lehetőségeket. A „kevesebb néha több” elve alapján igyekezz hirdetéscsoportonként maximum 15 valóban releváns kulcsszót megadni, amelyek ténylegesen közelebb visznek majd célközönségedhez.
+1. Automatikus javaslatok elvetése
A Google mindent jobban tud! Vagy mégsem? Nem igazán, hiszen ki más ismerné jobban a saját cégedet, mint Te magad. Épp ezért ne fogadd el feltétlenül a hirdetéskezelőben megjelenő javaslatokat! (Vigyázz: ha ezt nem teszed meg, két hét múlva a Google javaslatai automatikusan életbe lépnek!)
A Google Ads kampánykezelés nagyban megkönnyíti a dolgodat, azonban nem tud helyetted gondolkodni. Épp ezért inkább nézz át minden beállítást a kampányok kezelése során kétszer, mint egyszer sem.