Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

A Facebook nyereményjátékok nagyon jól és eredményesen meg tudják mozgatni a követőidet, célközönségedet, de szabálytalan használatuk visszafordíthatatlan problémákat okozhatnak és így veszélyezteted az egész addig felépített közönségedet. Ugye Te sem akarod elveszíteni a több ezer, esetleg tízezer figyelmét? Átengednéd őket a konkurenciához csak azért, mert Te szabálytalanságot követtél el és zárolták a céges oldaladat? Csak pár dologra kell figyelned és nem kell a veszélyekkel számolnod.

 

Alapvető információk

Egyre inkább elszaporodnak a nyereményjátékok a Facebookon és sajnos ezek túlnyomó többsége szabálytalan. Ilyenkor lehet azt mondani, hogy „De hát a többiek is ezt csinálják, akkor én miért ne?”. Erre azt a választ szoktam adni: „Ha valaki folyamatosan túl gyorsan halad autóval, akkor Neked is túl gyorsan kell vezetned?” Addig nincs gond a szabálytalansággal, amíg egyszer (kétszer, többször) el nem kapnak és meg nem büntetnek érte. Itt most a vállalkozásoddal, a megélhetéseddel, a családod biztonságával játszol. Megéri kockáztatni??? Vannak olyan trükkök, amelyek segítségével szinte azonos eredményeket lehet elérni, mint a szabálytalan nyereményjátékokkal. De ezekről majd később, egy későbbi bejegyzésben. Az egyik első fontos információ, hogy nyereményjátékot csak és kizárólag céges Facebook oldalon lehet indítani. Hiába indít valaki magánprofilt „Gizi bácsi mosodája” néven, attól még nem céges oldal…

 

Mi történhet, ha megszeged a Facebook nyereményjáték szabályokat?

  • törölhetik a játékot tartalmazó bejegyzést vagy bejegyzéseket,
  • letilthatják a céges oldaladat (ez lehet 1 napos tiltás, de akár ennél hosszabb is),
  • visszavonhatják a hozzáférésedet a Facebookhoz, nem fogsz tudni belépni az oldaladra.

Gondold át, hogy Neked mennyire fontos jelen lenni a Facebookon. Egy 5-10e követővel rendelkező oldal életében ez akár végzetes is lehet. Ezt meg mernéd kockáztatni?

 

 

Hivatalos Facebook szabályzat

Minden Facebookon elindított játék előtt célszerű átolvasni a hivatalos játékszabályzatot, amely mindig az éppen aktuális verziót fogja mutatni, tartalmazni. A bejegyzés írásakor az alábbi verzió van érvényben: „Promóciók meghirdetése Amennyiben Ön a Facebook használatával promócióról kommunikál vagy promóciót végez (például pályázat vagy nyereményjáték formájában), Ön felel az adott promóció jogszerű lebonyolításáért, ideértve például a következőket is:

  • a hivatalos szabályzat;
  • az ajánlat feltételei és a játékban való részvétel jogosultsági követelményei (például életkor és lakhely szerinti megkötések); továbbá
  • a promócióra és a felkínált összes díjra vonatkozó előírások teljesítése (például nyilvántartásba vétel és a megfelelő szabályozói jóváhagyások megszerzése).

Kötelező tartalom A Facebookon végzett promócióknak tartalmazni kell alábbiakat:

  • A Facebook teljes körű mentesítése minden jelentkező vagy résztvevő részéről.
  • Annak elismerése, hogy a promóciót a Facebook nem támogatja, nem hagyja jóvá és nem kezeli, és a promóció nem kapcsolódik a Facebookhoz.

Promóciók lebonyolítása A promóciók lebonyolítása az oldalakon, a csoportokban, az eseményeken belül vagy a Facebook-alkalmazásokban lehetséges. Személyes idővonalak és ismerősi kapcsolatok nem használhatók promóciókhoz (például „a részvételhez oszd meg az idővonaladon” vagy „esélyeid növeléséhez oszd meg ismerőseid idővonalán”, illetve „a részvételhez jelöld meg az ismerőseidet ebben a bejegyzésben” jellegű felszólítások nem engedélyezettek). Segítség a promóciókban A promóció megvalósításához a Facebook nyújt segítséget, és Ön vállalja, hogy amennyiben szolgáltatásunk igénybevételével végzi a promóciót, ezt saját kockázatára teszi.”   A szabályzat a https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/ weboldal 3. bekezdésében található.

 

Facebook nyereményjáték szabályzat legfontosabb pontjai és azok értelmezései

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy nyereményjátékot személyes idővonalon, személyes profilon keresztül NEM lehet indítani, ehhez Facebook oldal, csoport kell, vagy eseményen, alkalmazáson belül lehet és engedélyezett.   A legtöbb nyereményjáték vállalkozáshoz köthető, ezért a céges oldal létrehozása a legcélszerűbb megoldás erre vonatkozólag.

 

Saját nyereményjáték szabályzat

Az indítandó nyereményjáték kapcsán létre kell hoznunk egy nyereményszabályzatot, amit akár teljes egészében megjeleníthetünk a játékindító bejegyzésben, de akár jegyzetként is megírhatunk (ha túl hosszú a szabályzat) és ekkor hivatkoznunk kell erre a játékindító posztban.   A szabályzatban feltétlenül szerepeltetni kell az alábbi 2 mondatot, melyekkel a Facebookot elhatároljuk a nyereményjátékunktól.   „A Facebook teljeskörűen mentesítve van minden jelentkező vagy résztvevő részéről. Elismerjük, hogy a promóciót a Facebook nem támogatja, nem hagyja jóvá és nem kezeli, illetve a promóció nem kapcsolódik a Facebookhoz.”   Célszerű pontosan, félreérthetetlenül megfogalmazni a részvételi feltételeket, a nyeremény megszerzésének módját, mely így rendkívül sok jövőbeli félreértéstől szabadíthat meg minket.

 

Tippek, ajánlások

Szinte naponta osztanak meg barátok, ismerősök nyereményjátékról szóló bejegyzéseket könnyen megszerezhetőnek tűnő ajándékokért.   Megfigyelésem alapján a nyereményjátékok közel 90%-a szabálytalan és csak a maradék 10%-a szabályos teljesen.   Mindenkinek saját szíve joga, hogy kockáztatja-e vállalkozása egyik fő online szócsövét, hirdetőtábláját, a cég hivatalos Facebook oldalát, amit nem kevés idő és/vagy pénz segítségével épített fel a mostani szintre.

 

Milyen gyakori részvételi feltételekkel találkozhatunk a Facebook nyereményjátékokban:

  • lájkold az oldalt (NEM JÓ)Fkere
  • oszd meg a posztot, bejegyzést (NEM JÓ)
  • jelöld meg egy barátodat, akit szintén érdekelhet a játék (NEM JÓ)
  • írd a bejegyzés alá, hogy „megosztva” (NEM JÓ)
  • lájkold a bejegyzést JÓ

Az utolsón kívül az összes rossz és szabálytalan.   De, akkor mivel csalogathatjuk oda a látogatókat?

 

Milyen részvételi feltételek a megengedettek?

  • írd meg a véleményed, mit csinálnál a nyereménnyel
  • írd meg hozzászólásban a megfejtést
  • írd meg, kivel osztanád meg a nyereményt
  • írd meg, hogy a felkínált nyeremények közül melyik szeretnéd
  • írd meg, hogy melyik a kedvenc terméked a termékkörünkből

TIPP: Köszönd meg a megosztást és az oldalad like-olását. Megszokásból meg fogják sokan osztani, de így mégsem szabályellenes. ?   Sok jó, szabályos nyereményjátékot kívánok Neked.

 

Facebook nyereményjáték sorsolás

Szerintem úgy a legmegbízhatóbb egy Facebook nyereményjáték sorsolás, ha mindezt élőben, nézők előtt teszed.

Összeszeded az összes résztvevőt és egy random lista generátorral (pl. random.org) összekevered a listát. Először az egyik nézőtől megkérdezed, hogyszor legyen összekeverve a lista, míg egy másik azt mondja meg, hogy a lista hányadik helyén lévője lesz a nyertes. Utána pedig indulhat a keverés. 🙂

Így mindenki biztos lehet, hogy nem átverés a Facebook nyereményjáték sorsolás és nem az ismerőseid a nyertesek.

 

UPDATE 2020.04.07.

Többen kérdezték tőlem, hogyan kerül egy ez a cikk a keresőoptimalizálás cikkek közé?

Nagyon sok helyen megtalálhatóak a fenti információk SZÉTSZÓRVA az interneten. De a a SEO szövegírás főbb pontjait követve, összegyűjtve a legfontosabb információkat, Google szempontjai szerint megformázva, keresőoptimalizálva kevés helyen találhatóak meg. Ez a cikk megmutatja, hogy minden témában lehet kiemelkedő eredményeket elérni.

Nem árulok el nagy titkot, hogy 2020. áprilisában ez a cikk hozza a kattintások több, mint 50%-át. Így kijelenthetem, hogy ezen cikk SEOzása jól sikerült. 😉

 

UPDATE 2024.01.08.

Kiegészítettem a cikket a sorsolásos bekezdéssel. Szerintem így megbízható leszel.

 

Révai Csaba vagyok, SEO mentor és Google ADS mentor. 2017 óta foglalkozok keresőoptimalizálással, SEOval, azóta közel 50-60 honlap havidíjas keresőoptimalizálásával bíztak meg. A 2020-as évtől kezdőden a Google Ads alapjait is oktatom a mentoráltjaimnak, mivel az alapos online jelenléthez ezen csatorna használata is szükséges és egyre inkább elengedhetetlen.