Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

Amikor digitális tartalom létrehozásáról beszélünk, a blog optimalizálás kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a weboldalunk sikeres legyen. Ma már egyre többen kezdenek blogírásba, amelyek között többfélével is találkozhatunk: gyakoriak az ún. személyes blogok, amelyek tulajdonképpen webes naplók. Emellett léteznek egy adott téma köré épülő tematikus blogok, hobbi blogok és szakmai blogok is. Jelen cikkünk szempontjából azonban az üzleti blogok a leginkább lényegesek. 

Az üzleti blog nevéből is adódóan üzleti céllal íródik, hiszen egy ilyen blog az online márkaépítés meghatározó eleme. A vállalkozások számára kiemelten fontos, hogy blogjuk népszerű legyen, a honlap kulcsszavaival összhangban lévő tartalmakat sorakoztasson fel, hiszen így előrébb kerülhetnek a kereső találati listáján. Ezzel pedig bevételeiket is jelentősen gyarapíthatják. 

A minőségi, írott szöveg még 2024-ben is hatalmas jelentőséggel bír, az üzleti blogok pedig igenis képesek növelni a látogatottságot, a márka iránti lojalitást és elköteleződést, javítani a weboldal relevanciáját és hitelességét, nagyban hozzájárulva ezzel a vállalkozás sikeréhez! 

 

Ezért fontos a blog optimalizálás

 

Ha szeretnénk minél inkább kiemelkedni a tömegből, a cikkek optimalizálása elengedhetetlen. Ez adja meg ugyanis a különbséget az átlagos és a kiemelkedő között. Az optimalizálás folyamatában megvizsgáljuk, hogyan építhetjük és finomíthatjuk a blogunkat olyan módon, hogy az jobban teljesítsen a keresőmotorokban, és még figyelemfelkeltőbb, még érdekesebb és informatívabb legyen az olvasók számára.

Mikor blogírásba kezdünk, fontos, hogy tisztában legyünk néhány alapvető szabállyal és jól bevált gyakorlattal. Ezek közé tartozik a célcsoport pontos meghatározása, számukra izgalmas és releváns tartalom létrehozása, a következetes és rendszeres publikálás, valamint az olvasói visszajelzések figyelembe vétele. Mindezek betartásával képesek leszünk hatékonyan kommunikálni és értéket teremteni a látogatók számára.

A tartalom minőségének javítása mellett fontos tekintettel lenni a SEO szövegírás alapelveire is. Ezek az alapvetések segítenek abban, hogy a weboldalunk jobb helyezést érjen el a keresési eredmények között, ezáltal pedig több látogatóhoz jussunk. A kulcsszókutatás, a címek és a leírások megfelelő használata, valamint a felhasználói élmény javítása mind-mind olyan lépések, amelyek kihagyhatatlanok a sikeres keresőoptimalizálás során. 

Ügyelnünk kell arra is, hogy  blogunk könnyen olvasható és navigálható legyen. A formázás, a bekezdések tördelése és a vizuális elemek – mint például képek és videók –  használata nemcsak hogy sokkal vonzóbbá teszi a tartalmat, de hozzájárul ahhoz is, hogy a blog érthetőbb legyen. Ahhoz, hogy weboldalunk igazán nagy népszerűségre tegyen szert, meg kell találnunk az egyensúlyt a vonzó design és a keresőoptimalizált tartalmak között.

 

A megfelelő tartalom elengedhetetlen

 

A kiváló tartalmak alapvetően szükségesek az optimalizálásában. Hiszen szövegek, informatív és érdekes gondolatok, videók és képek nélkül nem létezhet maga a blog sem. Most megnézzük, hogyan hozhatunk létre minőségi bejegyzéseket, miért is olyan fontos a kulcsszókutatás és miért kell a tartalom folyamatos frissítésére törekednünk!

 

Hogyan írjunk felkapott szövegeket?

 

Amikor keresőoptimalizált, vagyis a legnagyobb böngésző elvárásaival harmonizáló szöveget írunk, az olvashatóságra, a releváns információk átadására és a felhasználói igények kielégítésére szükséges törekednünk. A rövid, néhány mondatból álló bekezdések könnyen követhetővé,  a felsorolások pedig jól tagolttá és átláthatóvá teszik a szöveget. 

A cím (title) és az alcímek legyenek figyelemfelkeltőek és lényegretörőek, ugyanakkor foglalják össze pontosan az adott bekezdések tartalmát. A jó alcím megmagyarázza, pontosítja a főcímet, és nem hagyja, hogy az olvasó figyelme elkalandozzon. A legjobb, ha a címek és az alcímek SEO szempontból releváns kulcsszavakat is tartalmaznak. 

 

Kulcsszókutatás mindenek előtt

 

A kulcsszókutatás a tartalmi SEO egyik alappillére. A következő lépéseket foglalja magában:

  1. Egy témakör meghatározása
  2. Kulcsszókutató eszközök használata a releváns kulcsszavak azonosítására
  3. Versenytárs elemzés a kulcsszavak hatékonyságának felméréséhez

Ezek a kulcsszavak fontos szerepet játszanak a meta leírások, a title és alt text optimalizálásában is, hiszen SEO szempontból előnyös, ha a kulcsszót ezek is tartalmazzák.

A friss, naprakész tartalom fontossága

 

Létrehoztuk a tökéletes szöveget, ami még a SEO szempontoknak is megfelel? Jöhet a lazítás, hátradőlhetünk a fotelben és várhatjuk az eredményeket. Ez sajnos (vagy nem sajnos) nem így van, hiszen elengedhetetlen, hogy bizonyos időközönként új – a korábbiakhoz hasonlóan minőségi és releváns tartalmakat tegyünk közzé-, illetve a régieket is rendszeresen frissítsük. 

A legjobb erre a célra egy úgynevezett tartalomnaptárat vezetni, amelyhez már számos szoftver, alkalmazás nyújt segítséget. A tartalomnaptárban tüntessük fel a blogbejegyzés témáját, a publikálás idejét (és helyét, ha több platformon is jelen vagyunk), a célját (eladás, edukáció, szórakoztatás, információk átadása stb.), a kulcsszót, amelyre létrejön a tartalom, illetve annak típusát is. 

A friss közlendők közzététele kulcsfontosságú az olvasók figyelmének megtartásában. Igyekezzünk értékes tudnivalókat, tippeket, tanácsokat megosztani termékeinkkel és/vagy szolgáltatásainkkal kapcsolatban, edukáljuk, vértezzük fel tudással a potenciális vásárlókat, még inkább erősítve ezzel a hűségüket. Ráadásul az ilyen tartalmak a tekintély növelésére is kiválóan alkalmasak, nem beszélve az értékes visszajelzésekről.

Friss tartalom biztosításával nemcsak az olvasók visszatérését érhetjük el, de a keresőmotorok számára is jelezzük, hogy weboldalunk releváns és naprakész. Az oldal erősítése érdekében kiemelkedő külső és belső linkek beágyazása is ajánlott, ez az elmaradhatatlan lépés a linképítés. Így a tartalmainkat a keresőrobotok is hitelesnek fogják értékelni. A látogatókat cselekvésre ösztönző felhívásokkal, gombokkal további lépések megtételére sarkallhatjuk. 

 

Oldalsebesség és technikai beállítások

 

Hiába a tökéletes tartalom, ha a weboldalunk nem működik megfelelően. Az oldal sebességének növelése és a technikai beállítások elvégzése alapvető lépések a jobb teljesítmény elérése és a felhasználói élmény fokozása érdekében. Ezek hozzájárulnak a keresőben elfoglalt helyezés javításához is.

 

A mobilbarát design ma már alapkövetelmény

 

A mobilbarát design napjainkban elengedhetetlen, hiszen a felhasználók nagy része mobil eszközről látogatja az oldalakat. Egy mobilra optimalizált weboldal jelentősen csökkenti a visszafordulási arányt, emeli a konverziókat és javítja a keresőben való láthatóságát. A Google Search Console segítségével egyszerűen ellenőrizhetjük, hogy oldalunk megfelel-e a mobilbarát kritériumoknak.

 

Gyors betöltési idő

 

A cikk optimalizálása során az oldal betöltésének sebessége sem elhanyagolható a technikai beállítások során. Az esetleges lassú betöltés ugyanis csökkentheti az esélyünket a magas rangsorolásra, nem beszélve arról, mennyire előnytelen a felhasználói élmény szempontjából. 

 

A blogok erre is képesek

 

Talán elsőre nem is gondolnánk, de a blogok azon túl, hogy hozzájárulnak a honlap találati listán elfoglalt helyezésének javításához, a szakmai ismeretek átadásához vagy épp a személyes élmények, tapasztalatok megosztásához, számos dologra alkalmasak még. Ezek pedig különösen hasznosak akkor, ha szakmai blogot vezetünk!

 

Reklám “ingyen”? Miért ne! 

 

Egy-egy blogcikk lehetőséget nyújt például a termék vagy a szolgáltatás népszerűsítésére, ha úgy tetszik reklámozására. Új termék vagy szolgáltatás bevezetésekor, kedvezmények, akciók során érdemes létrehozni egy-egy olyan tematikájú bejegyzést, amelyben kiemeljük az adott dolog előnyeit, megoszthatunk saját tapasztalatokat, esettanulmányokat és rávilágíthatunk arra, mit nyer vele az, aki megvásárolja. Fontos, hogy a bejegyzés ne csupasz reklám, hanem értékes, döntéshozatalt támogató tartalom legyen, amely megszólítja az olvasót és hat az érzelmeire!

 

Márka- és közösségépítés az optimalizálás által

 

A blogolás – ha úgy tetszik – “ősi” márkaépítési taktika, amely szinte minden típusú vállalkozáshoz megfelelő. Képesek ugyanis hatni az emberekre, befolyásolni a viselkedésüket és kialakítani egy erős kötődést a márkánk és a célcsoport tagjai között. 

A blogolás hozzájárulhat a közösségépítéshez is, hiszen egy-egy cikkel közelebb kerülhetünk az olvasókhoz, erősíthetjük velük a kapcsolatot és elérhetjük, hogy egy konkrét közösség épüljön a márkánk köré. Kifejezetten olyan témákkal érdemes foglalkozni, amelyek megoldást nyújtanak egy-egy konkrét (akár olvasói) problémára, tapasztalatokat vagy inspiráló történeteket tesznek közzé és többek puszta tényeknél. Érzelemdúsak, tapasztalat orientáltak és emberiek is. Így közelebb kerülhetünk a vásárlókhoz, ami hosszú távon is kifizetődő: lojálisak, elkötelezettek lesznek a termékeink, szolgáltatásaink iránt!

A blogolásban ugyanakkor  fontos a folyamatos tanulás, fejlődés is, reagálva az olvasótól érkező visszajelzésekre, új trendekre és versenytársaink tevékenységére. Az új technikák és formátumok kipróbálása növelheti tartalmaink vonzerejét.

Láthatjuk, hogy a blogolásnak igenis még ma, 2024-ben is van helye az online térben. Egyszerű, de nagyszerű formája a tartalomgyártás és annak optimalizálása a márka erősítésének és a hitelesség növelésének, remek marketing eszköz, nem mellesleg pedig keresőoptimalizálás szempontjából is elengedhetetlen!