A vállalkozások, cégek tulajdonosai a weboldalaikat azért működtetik, hogy az internetet használók könnyen megtalálhassák a cégüket, információkat szolgáltassanak a leendő ügyfeleknek, kitűnjenek a versenytársak közül. De mit sem ér az egész, ha a konkurensek honlapjait sokkal könnyebben, sokkal előrébb lehet megtalálni a Google találati oldalán.
Ekkor következik a hosszú gondolkodás a „Miért van ez így?” és „Mit is kellene csinálni?” kérdéseket feltéve magunknak.
Gondolkodhatunk sokat, még több időt eltöltve bújhatjuk az internetet a megoldás megtalálására, de ilyenkor a legjobb megoldás az, ha külső szakember válaszolja meg a fenti kérdést és olyan stratégiát készít el Nekünk, mely segítséget nyújt a probléma kezelésére.
A külső szakember ilyenkor elemzi a honlapot keresőoptimalizálás szempontja szerint, majd olyan már bevált és eredményeket elérő konkrét javaslatokat ad, mely biztosan segít a weblapunk látogatottságának jelentős növekedésében.
Nézzük miket is figyel ilyenkor a SEO szakember…
Honlap elemzés: Konkurencia megtekintése
Minden esetben a konkurencia honlapjainak ellenőrzésével kezdődik a feladat. Ilyenkor a megbízó cég által legfontosabb szavakra, tevékenységekre vonatkozóan nézni meg, kiket hoz a Google az organikus találatok első oldalán. A többiek tanulmányozása már utat mutat, milyen irányban kell fejleszteni a honlapot, miben kell többet mutatni, nyújtani.
Mindig keresni olyan piaci lehetőséget, ahol többet, mást lehet nyújtani, mint a konkurencia.
Mire kell figyelni a konkurencia weboldalainál?
- Design
- Releváns, megfelelő tartalom
- Megjelenés
- Honlap betöltésének sebessége
- Egyéb technikai megoldások (hírlevél, felugró ablak, stb.)
A múlt statisztikáinak ellenőrzése
Minden honlap tulajdonosnak célszerű a Google segédalkalmazásait használni, mint pl. a Search Console (korábbi nevén Webmestereszközök) vagy az Analytics.
Ha ezek még nincsenek telepítve a honlapunkon, akkor íme egy képekkel illusztrált leírás, hogyan kapcsoljuk a honlapunkhoz a 2 alkalmazást.
Ez a 2 alkalmazás konkrétan megmutatja egy szakember számára azt, hol is van a probléma.
Olyan mint ha az orvos látná a testünk minden egyes változását a betegségünk legelejétől fogva.
Sokkal könnyebb így az orvoslás, ugye? Akkor ne felejtsük el ezeket használni.
Technikai problémák
Minden honlapnál rendkívül fontos, hogy az alapvető beállítások rendben legyenek.
A házaknál is az alappal kezdünk, így itt is azt kell legelőször rendbe tenni.
Ilyenek pl.:
- h tagek
- title
- meta leírás
Ha ezek nincsenek rendbe téve, nem rendeltetésszerűen vannak ezek használva, akkor biztosak lehetünk abban, hogy komoly probléma van az oldalunk keresőoptimalizáltságával.
Kinézet
A SEO szakember ellenőrzi, mennyire egységes, letisztult a honlap, mivel ezt látja legelőször a látogató és várhatóan a kinézet alapján fogja a legelső véleményt alkotni, így erre fokozottan oda kell figyelni.
Legyen könnyen áttekinthető, csengjen egybe a domain név és a honlap tartalma, könnyen olvashatóak legyenek a szövegek, legyenek minőségiek a képek, ne legyenek pixelesek (túl kis méretűek).
Jó legyen ránézni a honlapra!
Tartalom
Az elmúlt években a tartalom az, amit a Google a leginkább díjaz, megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom nélkül ne is akarjunk honlapot készíteni, vagy készíttetni.
Ez a legfontosabb rész.
A SEO szakember általában nem az adott honlap témájának szakértője, így könnyen bele tudja magát élni a normál látogató bőrébe, érthető a honlap szövegezése, segít megérteni az adott problémára adott megoldást, vagy sem.
Legyenek az ügyfeleknek szóló tanácsok, segítsük a problémáikban (mivel a honlap tulajdonosoknak ismerni kell azokat a problémákat, amelyekkel leginkább felkeresik a céget), meg kell csillogtatni a cég szakértelmét, amit csak releváns, érthető tartalommal lehet megtenni.
Kulcsszó, kulcsszó, kulcsszó
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a jó honlap kulcsszavakra épül.
Ezt tudja a SEO szakember, így ezt is leellenőrzi.
Nem szólhat a honlap mindenről, hanem csak egy bizonyos szakterületről, és ennek meg is lehet határozni azt a 2-3 legfontosabb szavát, mely leírja, hogy mivel is foglalkozik az adott vállalkozás honlapja.
Közösségi média
Ma már nélkülözhetetlen a közösségi média használata, ha nincs jelen – akár csak pár termék vagy a cég bemutatása erejéig – a különböző platformokon, akkor jelentős látogatói bázistól esik el.
Ezek ellenőrzése is a feladatok közé tartozik.
Fontosabbak:
Mindegyiken meg kell jeleníteni az alapvető információkat a cégről, ezek beállítása 1-1 órát vesz csak igénybe, de már akkor is megéri, ha csak 1-1 leendő ügyfél fogja ott megtalálni a céget.
Linkek
Már rég elmúlt az a kor, amikor 1-1 linkkel komoly látogatói bázist lehet szerezni, de ettől még megmaradt a szerepük, csak csökkent az általa elérhető eredmény.
Linkkatalógusok:
Mások által vezetett blogokra, vagy oldalakra linkcsere segítségével helyezhetünk el befelé mutató hivatkozásokat.
Akár linkkatalógusokba regisztráljuk az oldalt, akár blogokról, oldalakról érkezik a link, biztosan több eredményt fog hozni, mintha semmit sem csináltunk volna.
Javaslatok
A honlap elemzését elkészítő SEO szakember nagyon sok javaslatot fog adni, leírni, amit meg kell fogadni, meg kell valósítani.
Ha az elemzést a honlap tulajdonos kifizeti, elolvassa, de nem hajtja végre, attól még nem fog előrébb kerülni a weblap a találati listán, sőt a versenytársak fognak profitálni belőle, mivel csökken a cég likviditása.
A már átadott elméleti és gyakorlati javaslatokat fel kell használni, be kell ezeket építeni a cég saját honlapjába. Az eredmények jönni fognak.