Linképítés. Honlap-, webáruháztulajdonosoknak nagyon fontos, hogy látogatókat tudjanak odavonzani a saját oldalukra, melynek egyik lehetősége a linképítés. Hogyan is kell csinálni, magam is meg tudom csinálni, vagy fizessek ezért másnak? Tippekért, tanácsokért olvass tovább.

 

Linképítés: Miért kellene a linkek?

Korábbi Google kereső cikkemben már említést tettem róla, hogy mitől függ egy adott honlap helyezése a Google találati listáján.
Röviden arról van szó, hogy ha minél több link mutat egy adott honlapra, annál fontosabb, annál erősebb az adott honlap. A linkeknek is vannak erősségei, nem mindegy, hogy egy országos, napi szinten látogatott honlapról jön a link, vagy csak egy személyes blogról.

 

Linképítés: Múlt

Az internet Magyarországra történő begyűrűzésének idején sok olyan linkfarm volt, amelyeken csak linkek voltak elhelyezve, semmi más.

Ugye mindenki emlékszik a lap.hu családra, mely rengeteg tematikus aloldallal rendelkezett?

Ezekbe a linkfarmokba bekerülve nagyon sok látogatót lehetett szerezni, így erősítve a saját honlapunkat, honlapjainkat.

 

Linképítés: Jelen

    • A mai digitális korban is még működnek a linkfarmok, így még mindig érdemes ide beregisztráltatni honlapunkat, de ezek ereje veszített az elmúlt évekhez képest. Kezdő honlapok esetében mindenképpen javasolt az ilyen fajta linképítés.

 

    • Mindenképpen fontos kiemelni a közösségi média erejét a linképítés területén (is). A mai társadalom egyre bővebb hányada használja (lóg) a közösségi médiát, így nem lehet, nem szabad kihagyni ezt a lehetőséget. Hozz létre a vállalkozásodnak saját céges oldalt (Facebook, Instagram stb.) és posztold ki (kezdetben hirdesd is meg) a legfontosabb, legújabb bejegyzéseidet, akcióidat.

 

    • Készíts másik honlapot, honlapokat magadnak és ha közös témák esetén linkeld keresztbe ezeket.

 

  • Linkcsere kapcsán keress olyan partnert, akivel egymást tudjátok linkelni

 

Linképítés: Jövő

    • A közösségi média ereje megkérdőjelezhetetlen, így ezt folyamatosan, tudatosan használni kell

 

 

Linképítés: Magam csináljam, vagy fizessek ezért másnak?

Nagyon sok olyan honlap, vállalkozás található meg, akik vállalják, hogy minimális díjért sok és erős linkeket helyeznek el honlapokon a Te saját honlapodra mutatva.
Itt csak az a kérdés, hogy a Google szempontjából mennyire erős az adott indítóhonlap.

Van egy oldal, amely 1 oldalon 20 külső linket tartalmaz, vagy van egy szakmai oldal, amely 2-3 külső, minőségi link van csak elhelyezve.
Magától értetődik, hogy a 2. a jobb számunkra. Ezért ajánlottam a saját márka kiépítését, ami nem kis feladat, de „Lassan járj, tovább érsz.”

Kép forrása: Phil K 37

 

Szükséged lenne egy SEO szakember tudására? Szeretnéd, ha nem Neked kellene keresőoptimalizálni a saját a honlapod, webáruházadat keresőoptimalizálását?

Esetleg Te magad akarod seozni a weboldalad és egy SEO mentor segítségére van szükséged, aki irányít, oktat a saját honlapod organikus találatainak növelése kapcsán?

A Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken tudod felvenni a kapcsolatot a JövőMarketing keresőoptimalizálási szakértőjével, oktatójával, Révai Csabával.