Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 7.00 – 17.00

Rendelkezésedre állok

A szövegírás, ezen belül is a marketing szövegírás rendkívül fontos része a keresőoptimalizálásnak. A keresőoptimalizálásra egy véget nem érő versenyként is gondolhatunk, ahol mindig lesznek új versenyzők, és olyanok is akik az évek során eltűnnek.

Valaki leelőzi a többieket (találati lista elejére kerül), valaki lemarad (sokadik oldalra kerül), valaki olyan speciális segédeszközt használ, amelyet csak hárman használhatnak és mindig csak az a 3, akik a legtöbbet fizettek érte (AdWords).

Folyamatos, egyre gyorsuló tempót, csak egy valami biztosíthat Nekünk, a szövegírás, avagy a tartalommarketing.

 

1. Szövegírás: Miért is fontos a keresőoptimalizálásban?

Írni majdnem mindenki tud, egy témáról megfelelő minőségben és hosszúságban már sokkal kevesebben, viszont olyan bejegyzést, cikket már csak nagyon kevesen tudnak írni, hogy a megfelelő érdeklődők tudásszomját teljes mértékben ki is tudják elégíteni.

Mi is a különbség?

Írhatunk mi nagyon jó tartalmat mondjuk a gyereknevelésről, ha nincs elég olvasónk, akit ez érdekelne, vagy a Google gyerekteleneknek mutatja meg, akkor csak felesleges időpocsékolás.

Olyan témáról kell írnunk, amely iránt érdeklődnek az emberek (kulcsszókutatás), emellett a Google-t rá kell vezetnünk arra, meg kell mutatnunk neki, kiket érdekelhet a téma, kiknek mutassa be ezt a cikket (h1 tag, h2 tag, h3 tag).

Ezeket a feladatokat végzik el a SEO szakemberek is, tudják miről kell írni és mik a trendek.
Ők emellett sok minden másban is segítik a honlaptulajdonosok munkáit, azért hogy sok látogatót generáljanak a honlapoknak.

 

2. Szövegírás: Milyen gyakorisággal írjunk?

Feljebb már írtam róla, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú, de biztos eredményt hozó munka, melyben a megfelelő SEO szövegírás a legnagyobb segítségünk.

Ezt egy egyszerűnek tűnő matematikai példával mutatom be:

Legyen minden bejegyzés, cikk hozzáadott értéke 1, így ha mondjuk 2 sima cikk szerepel a honlapon, akkor a hozzáadott értéke 2×1=2.

De ha 2 db megfelelő érdeklődési körre, megfelelő technikai beállításokkal, keresőoptimalizáltan megírt cikk lenne, akkor már 1,1+1,1=2,2 hozzáadott értékkel számolhatnánk.

3-nál pedig már 1,2+1,2+1,2=3,6.

Tehát minél több megfelelő minőségű és keresőoptimalizált cikkünk van, annál inkább erősítik azok egymást is és az oldalt is.

 

3. Szövegírás: Lépésről-lépésre mit kell tennem?

 

3.1. Határozd meg azt a témát, amiről írsz!

A legfontosabb, hogy ne csapong, egy adott témáról írj csak, legyen az a leveli békák élete vagy a harangok elkészítése.

Lehetsz nagy vízben kis hal, de lehetsz kis vízben cápa is.
A cápa később nagyobb vízbe is átkerülhet, ahogy erősebb, tapasztaltabb lesz, fordítva viszont ez már nem lehetséges.

 

3.2. Adj neki egy frappáns címet!

Mennyi olyan semmitmondó sztoriról hallottunk, cikket olvastunk már, amelyre csak azért kattintottunk rá, mivel valami elképesztő újdonságot, hírt akartak megosztani Velünk és közben csak egy piti, régi hír volt új köntösben.

A cím alapján döntenek az emberek, ezért kattintanak az emberek.

  • A cím legyen 50 és 70 karakter közötti
  • Mindenképpen szerepeljen benne a téma, a kulcsszó

3.3. Írd meg a szöveget!

  • 200 szónál ne legyen rövidebb a cikk. Ha a téma hosszú írás követel meg, akkor hajrá, írj hosszan.
  • Legyen tagolt, így sokkal könnyebben olvasható.
  • Szerepeljen benne többször a kulcsszó.
  • Tagold bekezdésekbe az írást, formázd meg ezeket (h1, h2, h3 tagek) és a címekbe, tagekbe írd bele a kulcsszót is
  • Saját mondandód írd le, ne lopj. Tudod a Google mindent lát.
    Ha idézel, akkor hivatkozz az íróra.
  • Lehetőleg nem legyen benne túl sok szakmaiság, fogalmazz egyszerűen

3.4. Használj képeket!

A képek nagyon fel tudják dobni a szöveget.

Rengeteg ingyenes képgyűjtemény van az interneten, Pixabay, Flickr, Wylio

 

3.5. Írj hozzá marketing szöveget!

Meg kell adnod a cikked meta leírását, mely a Google keresőjében meg fog jelenni, ezért nagyon fontos.

    • Tartalmazza a kulcsszót, lehetőleg az elején.
    • Ne legyen 155 karakternél hosszabb, hiszen a Google úgy is levágja.

Sok sikert!

 

Révai Csaba vagyok, SEO mentor. 2017 óta foglalkozok keresőoptimalizálással, SEOval, azóta több száz honlap keresőoptimalizálásával bíztak meg. Mentoráláson kívül havidíjas keresőoptimalizálással (kivitelezés, tanácsadás) segítem ügyfeleimet.