Honlap, weblap, weboldal. Egyre többször találkozunk ezekkel a szavakkal akár a nyomtatott, akár a digitális médiában. Rengeteg vállalkozás, magánszemély rendelkezik honlappal, weboldallal, akár üzleti, akár magán célból. De kell ez nekem egyáltalán, szükségem van nekem, a vállalkozásomnak erre? Ebben próbálok meg segíteni.
A weboldal egy internetes dokumentum, melyet webböngésző segítségével (Chrome, Firefox, Opera, Internet Explorer) jeleníthetünk meg. Ez tartalmazhatja a cégünk adatait, az általunk árult termékeket, vagy akár a legutóbbi nyaralásunk szöveges, képes bemutatását.
1. Honlap, weblap, weboldal: Szükségem van rá?
Ha üzleti ügyben szeretnénk honlapot, akkor a válaszom egyszerű és egyértelmű, IGEN.
Ha magán célból, akkor rendkívül hasznos hobbinak is tekinthető, és még bevételt is termelhet.
Kicsit tekintsünk vissza az időben, úgy 15-20 évvel korábbra.
Elromlott a hűtő…
Elővettük a telefonkönyvet, vagy a Szaknévsort, esetleg felhívtuk a tudakozót és utána már tudtunk az adott szakemberrel egyeztetni, mikor jön megjavítani a hűtőnket.
Akartunk venni egy új hűtőt…
Kocsiba pattantunk, 3-4 üzletbe is elmentünk, amíg meg nem találtuk a Nekünk ár/érték arányban legmegfelelőbbet.
Ezzel szemben ma mit csinálunk.
Leülünk a számítógép elé, felmegyünk a Google.hu honlapra és begépeljük amit keresünk, legyen az hűtőgép szerelő vagy hűtőgép áruház. Kiválasztjuk az első 5-10 találat közül a legszimpatikusabbat, DÖNTÜNK és megrendeljük a szolgáltatást, vagy a terméket.
Sokkal gyorsabb lett a döntési folyamat, melynek elengedhetetlen eszköz lett a weboldal, a honlap.
2. Honlap, weblap, weboldal: Készítsem vagy készíttessem?
Örök kérdés, csináljam meg magam anyagköltségért (domain, tárhely, tanfolyamok, esetleg honlapsablon), vagy anyagköltség + munkadíj fejében készíttessem el.
Ha valaki érez magában elég lelkesedést, van elég ideje, akkor az egyszerűbb honlapokat elkészítheti egyedül is, a WordPress rendkívüli módon leegyszerűsíti azt.
Ha a készíttetést választjuk, akkor mindenképpen kérjünk referenciákat és nézzük meg az ajánlattévő saját honlapját, így nagyjából tudhatjuk, mire számíthatunk.
Azt azért ne felejtsük el, hogy nem kerül alapból a honlapunk a Google találati listájának elejére (Miért fontos a keresőoptimalizálás?), azt hosszú, folyamatos munka (keresőoptimalizálás, seo) során lehet csak elérni, amit már célszerű szakemberre, azaz SEO szakemberre bízni.
3. Honlap, weblap, weboldal: Hogyan kerül fel a világhálóra?
Döntöttünk, lesz honlapunk, de mire van még szükségünk, hogy először megcsodálhassuk a saját honlapunkat.
1. Domain
2. Webtárhely
3. Honlapkészítés
3.1. Domain
Nagyon leegyszerűsítve a domain, vagy domén lesz a honlapod elérési címe, ami alapján meg lehet találni. Van pontosabb cím is (IP), amit a helyrajzi számokhoz hasonlíthatunk.
Hogy is áll össze?
Nézzünk egy példát, a seo.jovomarketing.hu oldalt.
seo = aldomain, mivel ez az aldomain a keresőoptimalizálással, a seoval foglalkozik
jovomarketing = ez a honlap neve, melyből a jovo a Jövő honlapcsaládra utal, míg a marketing a szakirányra
.hu = domainvégződés, melyek lehetnek nemzetköziek (TLD vagy Top Level Domain), vagy nemzetiek (hu, de, at, fr, stb.)
Bővebben: Domain, domain név: Miért fontos megfelelően megválasztani?
3.2. Webtárhely
Egy korábbi bejegyzésben már írtam a megfelelő webtárhely kiválasztásáról:
Webtárhely, tárhely szolgáltató : Minőségit, olcsót, de melyiket?
3.3. Honlapkészítés
A jövőben bővebben fogok a témáról írni, addig is ajánlom a Google ide illő találati listáját.
4. Honlap, weblap, weboldal: Egyszeri vagy folyamatos munka?
Egyszer biztosan kell dolgoznunk a honlappal, de ritka az olyan honlap, melyet nem kell folyamatosan frissíteni, karbantartani. Pl. milyen furcsa lenne, ha 2017-ben 2012-es árak lennének feltüntetve a termékeknél. Ki vásárolna innen?
Ha fontos Neked a honlapod Google találati helyezése, akkor mindenképpen folyamatos munka szükséges, mivel hetente, havonta újabb bejegyzést kell írni, méghozzá olyan témában, amiről szívesen olvasnak, olvasnának az érdeklődők. A keresési trendekről másik bejegyzés fog szólni, de egy SEO szakember percek alatt ki tudja deríteni, hogy jelenleg mi után érdeklődnek a potenciális ügyfelek.
Kép forrása: www – aicomputin