A mai egyre digitálisabb világban, ha keresünk valamit, akkor nem az ismerőseinket kérdezzük meg, nem kérjük ki a véleményüket, hanem vagy leülünk a számítógép elé, vagy elővesszük a mobiltelefonunkat, felmegyünk az internetre, majd felkeressük a Google honlapját. Ez lett a modern világ tudakozója.

Itt szinte mindent megtalálunk („Google a barátunk”), csak használnunk kell.
 

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

A látogatók 90%-a az első oldalon található 10 találatból választ (nem számolva a felső 3 és a jobb oldali fizetett hirdetéseket), ezekre kattintva fogja a problémájára megkeresni a válaszokat.

Statisztikák alapján az első 10 találat között az alábbi arányokban oszlanak el a kattintások:

  1. 47 %
  2. 14 %
  3. 10 %
  4. 7 %
  5. 5 %
  6. 4 %
  7. 4 %
  8. 3 %
  9. 3 %
  10. 3 %

Ha megkérdeznélek, hogy melyik helyen szeretnéd látni a saját, vagy a céged honlapját, akkor nagyon kicsi számok érkeznének válaszul (főleg 1-esek szerintem). Egyszerűen azért, mivel az elől lévő honlapokat látogatják többen, azokat nézik gyakrabban, azok a népszerűek.
 

Mi a keresőoptimalizálás, avagy angol nevén SEO?

A keresőoptimalizálás az a tevékenység, mely segítségével a nem fizetett (organikus) találati listán a saját vagy az általunk kezelt honlap kedvezőbb helyezését érjük el, mely nagy valószínűséggel a bevételünk növekedéséhez is vezet(het).
 

Mennyire időigényes a keresőoptimalizálás?

A honlapok elkészítését egyszer kell megtennünk, kulcsszavakat, leírásokat beállítanunk, de ezt folyamatosan karban is kell tartanunk, bejegyzéseket kell írnunk, publikálnunk, képeket, videókat közzé kell tennünk.

Emiatt ez folyamatosan hétről-hétre elő kell vennünk, mivel ugyanarra a kulcsszóra, kulcsszavakra többen is próbálják a keresőoptimalizálni a saját honlapjaikat, így versenybe kerülünk és meg kell védenünk a kedvező helyezésünket.
 

Saját magunk is neki állhatunk a keresőoptimalizálni, vagy bízzam SEO szakemberre?

A korábbi bekezdésben már említettem, hogy folyamatosan gondozni kell a honlapunkat, ez mindig időt fog Tőlünk elvenni, így kevesebb időnk lesz a saját munkánkkal foglalkozni.

Neked kell eldöntened, hogy Te akarod keresőoptimalizálni a honlapodat, vagy olyan SEO szakembert keresel, aki már hónapokat, éveket töltött el azzal, hogy szakemberré váljon ezen a területen és már több vállalkozás számára is elérte azt, hogy kedvező helyen hozza a Google keresője, és így bevételt generáljon.

Kép forrása: evolúció – Search Engine People Blog

 

Ha SEO szakemberre, Webshop SEO specialistára kívánod bízni a honlapod, webáruházad keresőoptimalizálását, a Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken tudod felvenni a kapcsolatot a JövőMarketing keresőoptimalizálási szakértőjével Révai Csabával.