Kulcsszó, akik nem járatosak keresőoptimalizálásban, seoban, azoknak ez a kifejezés nem sokat mondhat, jelenthet. Fontos ez nekünk, keressük, kutassuk a megfelelő kulcsszavakat, vagy csak felesleges időráfordítás? A cikkből kiderül.

1. Kulcsszó: Mikor érdemes keresnünk ezeket?

A kulcssavak és ezek kutatása a keresőoptimalizálás kapcsán egy rendkívül fontos folyamat, melyet ha nem teszünk meg, akkor az egész keresőoptimalizálást feleslegesen hajtottuk végre.

2. Kulcsszó: Miért kell keresnünk ezeket?

Egy példával fogom illusztrálni, miért is fontosak a kulcsszavak és ezek felkutatása.
Írnánk valamiről és mivel sok minden jár a fejünkben (milyen autót, telefont, TV-t vennénk, milyen volt a tegnap esti focimeccs, mibe fektessük megtakarításunkat) nem tudjuk pontosan eldönteni, hogy mi is legyen a téma, mivel nem egyszerű 5-8-10 téma közül választani.

Mondjuk a tegnapi focimeccsről írunk és 1,5-2 óra alatt egy 400 szavas bejegyzést írtunk, hogy milyen hibákat vétettek a csapatok (Ugye azt tiszta, hogy Magyarország a 10 millió fociszakértő országa?), mikor kit kellett volna le-, illetve becserélni, mikor kinek kellett volna passzolni.

Mivel már utána olvastunk korábban, ezért már beállítottuk, hogy a bejegyzéseinkről tudunk statisztikákat lekérni (Google Search Console) és látjuk, hogy 1 hét alatt 5-en nézték csak meg az írásunkat. Ekkor egy életre elmegy a kedvünk az írástól, pedig az írásunk jó volt, csak éppen akkor senki se volt kíváncsi rá.
Mi lett volna a teendő?

Mivel a Google rengeteg adattal rendelkezik, tudja, hogy az adott időintervallumban (múltban) mi érdekelte az embereket, mire kerestek a neten, ezért kulcsszókutatást végzünk és kiderítjük, hogy a minket foglalkoztató témák közül mik után keresnek a magyar emberek.

Ekkor látjuk, hogy nem a labdarúgás az, hanem a gyereknevelés és így arról írunk, hogyan sikerült az elmúlt napokban a gyerekünk szokásos hisztijét óriási nevetéssé változtatnunk. 1 hét múlva pedig látnánk az eredményben, hogy több ezerszer tekintették meg a bejegyzésünket és ennek örömére újból keresünk és írunk.

3. Kulcsszó: A kulcsszókutatás legfontosabb lépései

3.1. Alkosd meg Te először a saját kulcsszavaidat

Egy témában írd össze azokat a szavakat, amik szerinted a leginkább jellemzőek rá
(pl. gyerekhisztinél – gyerekhiszti, gyerek, hiszti, probléma, nevelés, stb.)

3.2. Használj egy jó kulcsszótervezőt

Most kell összevetni a Te ötleteidet a Google eredményeivel. Én (és még sokan mások) a Google Kulcsszótervezőjét használom. Ha nincs futó AdWords kampányod, akkor csak körülbelüli keresési nagyságokat fogsz látni (100-1E, 1E-10E, stb.)

3.3. Tesztelj

Írd be a Google keresőbe és nézd meg miket dob ki a kereső. Próbálj olyan kulcsszavakat találni, amelyeket minél többen kerestek az elmúlt időben.

3.4. Írd meg a bejegyzést

Írd meg és tedd közzé a bejegyzést.

3.5. Ismételj

Nem elég egyszer keresni a kulcsszavakat, mivel változnak a trendek, ezért változnak az embereket érdeklő témák is. 2-3 havonta mindenképpen készítsd újabb kulcsszókutatást.

Kép forrása: Alex Z.

Ha SEO szakemberre kívánod bízni a honlapod keresőoptimalizálását, a Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken tudod felvenni a kapcsolatot a JövőMarketing keresőoptimalizálási szakértőjével Révai Csabával.