A különleges, eladásra csábító fotók mindig értékesítésnél elengedhetetlen, akár saját magad végzed házilag, akár profi termékfotóst fizetsz meg. Aki nem akar szakembert megfizetni ezért a munkáért, annak nélkülözhetetlen ismerni saját magunk által készített termékfotók fontos eszközeit, beállításait. Te ismered ezeket praktikákat, tárgyakat?

 

Milyen a jó termékfotó?

Ma már nagyon sokan képek (és videók) alapján vásárolnak, így megfelelő minőségű és mennyiségű fotó ELENGEDHETETLEN!

▪️ Legyen megfelelően nagy méretű (max. 1 MB)
▪️ Nagy felbontású, jól megvilágított, éles (ne pixeles)
▪️ Szükség esetén nagyítható, hogy a részletek is megfigyelhetők legyenek
▪️ Egy termékről több kép szerepeljen, különböző szögben, használat közben
▪️ Jól szemléltesse a termék méreteit, színét, megjelenését
▪️ Domborítsa ki a termék előnyös tulajdonságait, vásárlásra csábít
▪️ Egyértelműen tegye beazonosíthatóvá a terméket, megkülönbözteti a
mellette lévő többitől
▪️ Bemutatja a lehetséges színeket, variációkat
▪️ Lehetőleg egyszínű (fehér) háttér előtt készüljön
 
Milyen a jó termékfotó
 

Milyen eszközök szükségesek egy jó termékfotóhoz?

 

Ma már a vásárlók az egyediséget, az alaposságot keresik minden weboldalon, mivel rengetegen árulják ugyanazt a portékát.

Teljesen megegyező termékek esetén nem mindig az ár a döntő faktor, mivel drágábban (nagyobb profit) lehet értékesíteni ott, ahol a vásárló különleges bánásmódot, egyedi információkat talál.

A tömegből való kitűnés miatt egyedi, saját készítésű termékfotók elkészítése jelentős mértékben nyújthat segítséget az értékesítésben.

Nem szükséges profi felszerelés, de az alábbi eszközöket mindenképpen be kell szereznünk:

▪️ minőségi digitális fényképezőgép
▪️ állvány
▪️ háttérlap (fehér, meghajlított)
▪️ megfelelően megvilágított szoba

 

Fényképezőgép:

Nem kell csúcskategóriás gép, de ne is eldobhatót használjunk. Próbáljuk meg a középkategóriát választani, hosszú távon jelentős segítséget fog jelenteni a megfelelő fényképezőgép.

 

Állvány:

Egy pár ezer forintos állvány már leveszi a vállunkról és a nyakunkról a terhet, emellett időt nyerünk vele.

 

Háttérlap:

Hosszában meg kell hajlítani a lapot (ne legyen éle), és erre kell ráhelyezni a terméket.

 

Megfelelő szoba:

A terméket minden oldalról meg kell világítani akár mesterséges, akár természetes fénnyel. Fényvisszaverő lapok használatával tudjuk irányítani a fényt.
 
Milyen eszközök szükségesek egy jó termékfotóhoz
 

Hogyan állítsd be jól a fényképezőgépedet a jó termékfotóhoz

Jó termékfotók elkészítését bízhatjuk szakemberre is (kifizetve súlyos tízezreket, százezreket) vagy saját magunk is elkészíthetjük a webáruházunk termékeinek minőségi fotóit.

Fényképezni elsőre bonyolultnak tűnhet, de a helyes beállítások használatával és némi kísérletezéssel nagyon jó képeket készíthetünk saját magunk is.
 

A fotózás menete:

1. Rögzítsd a kamerát az állványon!
2. Helyezd az állványt a termékedtől megfelelő távolságra!
3. Állítsd be a fehéregyensúlyt, az ISO értéket, a fókuszt és a képméretet!
4. Készíts fényképeket!
5. Az elkészült képeket töltsd fel a gépedre, majd szerkeszd meg őket!
 

ISO értékek

Az ISO érték azt mutatja, hogy a kamera milyen érzékenységgel reagál a fényhatásokra. Az alacsony érték (100-200) azt jelenti, hogy az fényképezőgép kevésbé lesz érzékeny a fényre, ezért kevesebb fényt örökít meg. Ebből fakadóan minél magasabb az ISO értéke, annál több fény megörökítésére van lehetőséged.

A túl magas ISO beállítások szemcséssé tehetik a képet, ezért csak különleges esetekben érdemes magas ISO értéket választani.

Termékfotózáshoz érdemes alacsony értéket választani, de ha nagyon rosszak a fényviszonyok, legfeljebb 600-as ISO értéket válassz!
 

Fehéregyensúly (White balance)

A fehéregyensúly segítségével javíthatsz a színeken. A megfelelő beállítással elérhető, hogy a képen látható színek élethűen adják vissza a termék valódi színeit.

A fehéregyensúly beállításakor több lehetőség közül is választhatunk.

A fehéregyensúly használatának célja, hogy gyenge és erős fények, kültéri fényviszonyok, erős napsütés és további eltérő környezeti hatások esetén is élethű színben tudj fényképeket készíteni.

Választhatod az automata módot is a fényképezőgépen, de nyugodtan próbálkozz, hogy a saját otthonodban, üzletedben melyik beállítással érheted el a legjobb eredményeket.
 

Képminőség és felbontás (Picture quality)

Mindig a legjobb elérhető képminőséget és a legnagyobb elérhető felbontást válaszd!

A nagy felbontás és a legjobb képminőség részletgazdag, tiszta képeket eredményez.
Az alacsonyabb értékek használatakor előfordulhat, hogy kevesebb részletet örökít meg a kamerád.

Termékfotózáskor ne használd a digitális zoom funkciót! Inkább helyezd a kamerát közelebb / távolabb a termékedhez, vagy használd a fényképezőgép optikai zoomját!
 

Fókusz

A fókusz segítségével megadhatjuk, hogy a képtérben melyik tárgynak szentelje a legnagyobb figyelmet a kamera.

Megfelelően megvilágított fehér háttér esetén automatán is hagyhatod a fókuszt.

A manuális fókusz állítása megterhelő lehet a szemnek, és egy idő után pontatlanná válhatnak az értékek.
 

Rekeszérték

A fény a rekeszen keresztül jut el az érzékelő szenzorhoz. A rekeszérték változtatásával szabályozhatjuk, hogy mennyi fény jusson az érzékelőre.

A rekeszértéket f/1, f/2, f/8 értékkel jelölik például. Minél alacsonyabb ez az érték, annál több fény jut a szenzorra.
 
Hogyan állítsd be jól a fényképezőgépedet a jó termékfotóhoz

 

Hogyan szerkeszd az elkészült termékfotókat a számítógépeden?

Az elkészült fotóidat számítógépen tudod finom hangolni, melyhez megfelelő program (telepítendő vagy online) és a használt program ismeretére is szükség lesz.
 

Milyen telepítendő programokkal lehet utólag javítani a termékfotókon?

▪️ Adobe Photoshop (az etalon)
▪️ Gimp (ingyenes, de mégis rengeteg beállítási lehetőség van benne)
▪️ Fast Stone Image Viewer (ingyenes, egyszerű használat)

 

Online weboldalak, melyek segítségével módosíthatók a fotók?

▪️ PicMonkey
▪️ BeFunky
▪️ Fotor
▪️ Pixlr
 
Hogyan szerkeszd az elkészült termékfotókat a számítógépeden?
 

Milyen beállítások állításával tudunk javítani a termékfotókon?

 

Fényerő

A fényerő növelésével eltüntethetsz több képi hibát, és ragyogóbbá varázsolhatod a terméket.
Azonban nem kell túlzásba vinned, ügyelj a természetességre!
 

Kontraszt

A kontraszt növelésével elérheted, hogy a termék a képen jobban elkülönüljön a háttértől.
Ha ügyes vagy, elérheted, hogy a tárgy szinte kidudorodjon a képből.
 

Fehéregyensúly

Ha valamiért a kamera nem a legjobb színekben örökítette meg a terméked, akkor is van lehetőség az utólagos korrekcióra.

A fehéregyensúly módosításával gyorsan és könnyen érheted el, hogy a termékfotón természetes színek uralkodjanak.
 

Élesség

A képélesség növelésével kiemelheted a terméked fontos részleteit, és minden apró részletet láthatóvá tehetsz.

A bejegyzés elkészítéséhez segítséget nyújtott a CorinWebshop.
 

Ha SEO szakemberre, Webshop SEO specialistára kívánod bízni a honlapod, webáruházad keresőoptimalizálását, a Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken tudod felvenni a kapcsolatot a JövőMarketing keresőoptimalizálási szakértőjével Révai Csabával.