Google kereső, mindenki hallotta már ezt a szót, nagyon sokan tudják, hogy a világ egyik legnagyobb vállalata, de csak kevesen tudják, mi mindent lehet elérni a Google keresőjében. Egyszerű kereső, vagy ennél sokkal összetettebb? A cikkből kiderül.

A Google kereső a Google Inc. vállalat fő projektje, ebből nőtte ki magát a cégcsoport, melyhez olyan világmárkák is tartoznak, mint a Youtube, vagy a Waze.

1997. szeptember 15-én védették le a google.com címet, amely után a világ minden országának saját anyanyelvű Google keresőt alakítottak ki.

A google kifejezés annyira közhasználatú lett, hogy 2003-ban az angol szótárakba is beletették, a „to google” kifejezés annyit jelent, hogy a Google segítségével az interneten keresni.
 

1. Google kereső: Hogyan működik a kereső?

A Google a keresőjének létrehozásakor egy egyszerű törvényszerűséget használt fel, miszerint a gyengébbek az erősebbek köré csoportosulnak, internetes olvasatban azon oldalakra mutatnak linkek, amelyeket jónak, minőséginek, relevánsnak tekintenek. Egy linket, hivatkozást 1 szavazatnak vehetünk, de súlyozva vannak az indító, a szavazó oldalak is. Magyarán erős oldalról érkező link sokkal több szavazatot jelent, mint 1 gyenge oldalról jövőről.

Ezt a folyamatot, algoritmust a Google PageRanknak nevezte el, ez a kifejezés a Google védjegye.

Tehát ha erős oldalt akarunk, akkor sok erős oldal tulajdonosát kell meggyőznünk, hogy linkeljenek, hivatkozzanak ránk, ez a keresőoptimalizálás, a seo alapja.
 

2. Google kereső: Mi mindenre használható?

Kevesen tudják, hogy a Google nem csak keresésre használható, hanem egy sor egyéb szolgáltatással is segíti a mindennapjainkat, számológép, színválasztó, mértékegységváltó, pénzváltó, stb.
 

3. Google kereső: AdSense

Az AdSense egy olyan hirdetésközvetítő szolgáltatás, melynek engedélyezése után az oldalunkra olyan felületeket, bannereket helyezhetünk, melyeken reklámok jelenhetnek meg. Mindig a látogató igényének megfelelő hirdetések jelennek meg, így nem statikus, hanem folyton változó.

Ha közkedvelt, látogatott, Google PageRank szerint erős honlapunk van, akkor az AdSense hirdetésekből kisebb-nagyobb passzív jövedelmünk is származhat, mely havi 100-200 forinttól akár 20-30000 Ft, vagy akár több is lehet.

A fizetések csekkben történnek, emellett a legtöbb országban, így Magyarországon is, már bevezették az elektronikus utalás lehetőségét. A kereset adóköteles, a 20 ezer forintos kifizetési küszöb elérése utáni második hónap 15. napján érkezik. A csekket lehet kérni szabványosan vagy futárküldéssel. A futár átlagban 5 munkanap alatt kihozza a csekket, amit utána a bankban tud beváltani a tulajdonos (ennek ára 21 USD). Ha szabványos kiküldést kér a fiók gazdája, akkor 4–6 hétbe is beletelhet, mire megérkezik a csekk. A banki átutalás jellemzően 1 héten belül megérkezik. A számlát először ellenőrizni kell: a Google a számlaszám megadása után 4-5 nappal egy kis összegű (kb. 20-100 forintos) próbabetétet helyez el a megadott számlán, ezt az összeget kell pontosan megadni a fizetési részleteknél. (lsd. forrás)
 

4. Google kereső: AdWords

A Google keresője alapesetben 3 részre van felosztva, melynek felső (esetleg alsó) és jobb oldali része a fizetett hirdetéseké, a középső rész pedig a már korábban említett közkedvelt, látogatott, erős honlapoké, az erősségük sorrendjében. Korábban írtam már róla, miért fontos, hogy minél előrébb helyezkedjen el a saját honlapunk, ha még nem olvastad, akkor kérlek kattints ide.

Az AdWords a fizetett hirdetéseket jeleníti meg az adott kulcsszóra és az adott célközönségnek. Könnyen megeshet, hogy a keresőoptimalizálás szóra mást hoz ki elsőnek egy budapesti és egy győri látogatónak.

Az AdWordsben megadhatjuk, hogy kiknek (földrajzi, demográfiai célzás után) melyik honlapunkat jelenítse meg a Google kereső, ha beírja az adott kulcsszót. Itt meg tudjuk adni, hogy naponta milyen összegig akarunk fizetni 1 kattintásért, mennyi ideig, milyen szöveggel csalogassuk az érdeklődőket a saját honlapunkra.

Ha nem fizetett hirdetéssel szeretnénk kedvező helyezést elérni, akkor a keresőoptimalizálás tudományában kell elmélyednünk.
 

Ha SEO szakemberre, Webshop SEO specialistára kívánod bízni a honlapod, webáruházad keresőoptimalizálását, a Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken tudod felvenni a kapcsolatot a JövőMarketing keresőoptimalizálási szakértőjével Révai Csabával.