A keresőoptimalizálás, a SEO egyik legfontosabb feladata, hogy a korábbi eredmények vizsgálata, elemzése. Ha valami jól működik, akkor annak erősítése, ha valami félresiklott, akkor változtatni kell rajta. Az interneten mindent lehet mérni, a Google, a Facebook, az összes többi közösségi média mindent tud a felhasználóikról és ezek közül sokat meg is oszt Velük, Velünk. Az adatok elemzéséhez a 2 legalapvetőbb eszköz a Google Analytics és a Google Search Console (régebbi nevén Webmestereszközök). Ezek beállítása első eléggé nehéz, ezért fotókkal segítem a beállításukat egy WordPress honlapra.

 

Analytics, Search Console: Miben segítenek Nekünk?

A Google Analytics azt mutatja meg, kik és honnan érkeztek a weboldalunkra, webáruházunkra, míg a Google Search Console azt, milyen úton és hogyan találtak meg minket, jutottak el hozzánk.

Mindkettő nagyon fontos információkat tartogat a számunkra, ezért nagyon fontos, hogy már a honlap indulásakor be legyenek ezek állítva, ismerjük meg a honlapunk szárnybontogatásait is, figyeljük, lássuk az első eredményeket is.

 

Analytics, Search Console: Analytics profil beállítása

1. A Google keresőbe írjuk be, hogy Google Analytics, majd kattintsunk az első linkre.

 

Analytics1

 

 

2. A következő lépés attól függ, hogy olyan e-mailcímhez kívánunk-e Analytics fiókot hozzákapcsolni, amihez korábban még nem volt.

Ha nem volt még, akkor az alábbi képernyő fogad, ahol is a Regisztráció gombot kell megnyomnunk.

 

Ha van már Analytics fiókunk, akkor az alábbi képernyőn a bal alsó sarokban lévő Adminisztráció gombra rákattintva jutunk el az alábbi képre. Itt a fiók legördülő menüben kell az Új fiók létrehozására kattintanunk.

 

3. Itt a szálak összefutnak és a következő képernyővel kell az új és a régi tulajdonosoknak is találkozni. Töltsd ki a megfelelő rublikákat, majd a lenti gombra kattints rá.

 

4. Ekkor előjön a Google ÁSZF-je, ahol először állítsd be Magyarországot (vagy amelyik országban élsz), majd el kell fogadnod azt.

 

5. Ezzel létre van hozva egy fiók, ami tudja fogadni az adatokat majd a honlapunkról.

Analytics, Search Console: Search Console profil beállítása

1. A Google keresőbe írjuk be, hogy Google Search Console, majd kattintsunk az első linkre.

JövőMarketing Search Console 1

 

2. A következő képernyő ismét más lehet a régi és az új felhasználóknak, de mindkettőn a piros (Tulajdon hozzáadása) gombra kell rákattintanunk.

 

JövőMarketing Search Console 2

3. Írjuk be a honlapunk elérhetőségét.

JövőMarketing Search Console 3

4. Létre lett hozva a tulajdon, amit igazolnunk kell. Kattintsunk a Tulajdon igazolására.

5. Itt válasszuk az Alternatív módszereket, azon belül a Google Analyticset.

JövőMarketing Search Console 4

Ha rákattintunk ezután az ellenőrzés gombra, akkor az igazolás rendben meg fog történni, mivel az előbb hoztuk létre ugyanehhez a honlaphoz az Analytics hozzáférést is.

Analytics, Search Console: Beállítások a WordPressben

Bővítmények segítségével lesz összekapcsolva a honlapunkkal a 2 alkalmazás, mivel így egyszerűbb és mindenki számára végrehajtható.

1. Kattintsunk a WordPress Bővítmények menüjében az Új hozzáadása gombra.

Jövőmarketing WordPress1

 

2. A keresőbe írjuk be, hogy yoast és válasszuk ki a Yoast SEO nevű bővítményt.

Jövőmarketing WordPress2

3. Kapcsoljuk be ezt.

Jövőmarketing WordPress 3

 

4. Frissítés után az új baloldali SEO menü Search Console menüjében kattintsunk a Get Google Authorization Code gombra.

Jövőmarketing WordPress 4

 

5. Itt válasszuk ki vagy írjuk be azt az e-mailcímet, melyhez kapcsolódik a Search Console (és az Analytics is)

Jövőmarketing WordPress 5

 

6. Kattintsunk az Engedélyezés gombra.

Jövőmarketing WordPress 6

 

7. A megjelenő kódot másoljuk ki, majd be a WordPress erre szolgáló helyére (Enter your Google…). Kattintsunk az Authenticate gombra.

Jövőmarketing WordPress 8

 

8. Itt válasszuk ki azt a profilt, amelyet az előbb létrehoztunk, majd a Save Profile gombra kattintsunk.

Jövőmarketing WordPress 9

 

9. Search Console kész, jöhet az Analytics.
Bővítmények / Új hozzáadása, google a kulcsszó, majd a Google Analytics for WordPress by MonsterInsights.

Jövőmarketing WordPress 10

 

10. A létrejött Insights menüben a Settingsre kattinsunk, majd a kék Authentication with your Google account gombra.

Jövőmarketing WordPress 11

 

11. Itt Next.

Jövőmarketing WordPress 12

 

12. Majd a Click to Get Google Code gomb.

Jövőmarketing WordPress 13

 

13. Adjuk meg az engedélyt az összekapcsolódása a kék Engedélyezés gombbal.

Jövőmarketing WordPress 14

 

14. Next gombbal lépjünk tovább.

Jövőmarketing WordPress 15

 

15. Válasszuk ki a megfelelő Analytics profilt.

Jövőmarketing WordPress 16

Készen vagyunk az összekapcsolásokkal, most már érkezni fognak az adatok.
Előfordulhat, hogy 1-2 nap múlva fog először adatot mutatni a Google.

FONTOS! Havonta nézzünk rá. Egy SEO szakembernek nagyon fontosak ezek az adatok, sokkal könnyebb ezek segítségével jó adatokat elérni.

Ha keresőoptimalizálási szakértőre kívánod bízni a honlapod keresőoptimalizálását, a Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken tudod felvenni velem a kapcsolatot.

Révai Csaba, SEO szakember.