Az AdWords a Google által kifejlesztett kattintás alapú hirdetési rendszer. A 2000-ben történt indulása óta a világ egyik leghatékonyabb és legkedveltebb online hirdetési rendszerévé nőtte ki magát.

Az AdWords azért nagyon jó hirdetési rendszer, mivel csak azoknak jeleníti meg a fizetett hirdetésünket, akik már az adott termékre, szolgáltatásra rákerestek, tehát csak azoknak akik már felismerték bizonyos szükségletüket és elkezdtek ez ügyben keresgélni, keresték már a problémájukra a megoldást.

Ez azért rendkívül fontos, mivel az értékesítési folyamatban már előrébb haladta, felismerte az igényét és így sokkal fogékonyabb a termékünk, szolgáltatásunk ajánlatára.

AdWords jelentése: Hol jelennek meg a hirdetések?

Az AdWords hirdetések nem csak a Google találati oldalán jelennek meg. A Google hirdetési hálózatához tartozó elemek a következők:

  • Google kereső
  • Keresési partnerek
  • Display hálózat

AdWords jelentése: Google kereső

Itt lehet felül és alul is megjeleníteni hirdetéseket, mindkét helyen max. 4-4-t.

A felső hirdetéseket kiemelt hirdetéseknek is hívjuk, és itt akkor jelennek meg a hirdetések, ha az nagyon kapcsolódik a felhasználó kereséséhez, nagyon jó az átkattintási arány és a licitált ár elér egy minimum értéket.

AdWords jelentése - Hirdetések 1

Természetesen alulra is csak a releváns hirdetések kerülhetnek, de azok már gyengébbek a fenti mérőszámokban.

AdWords jelentése - Hirdetések 2

AdWords jelentése: Keresési partnerek

Itt főleg azokban az országokban találunk partnereket, ahol nem a legfőbb keresőfelület, hanem a Google csak 1 a sok között.
Mivel Magyarországon a Google a piacvezető jelentős előnnyel, így keresési partnereket csak a saját alkalmazásaiból, holnapjaiból tudunk felsorolni:

  • Google Play
  • Google Térkép

AdWords jelentése - Hirdetések 3

AdWords jelentése: Display hálózat

Ez a legnagyobb csoport és főleg a Googletől független honlapokból áll, akik a Google AdSense programjához csatlakoztak.
Átengednek bizonyos honlapfelületet a hirdetéseknek, ahol Google csak releváns hirdetéseket jelenít meg, így nem találkozhatunk vízszerelési hirdetést, ha fogorvost keresünk.

AdWords jelentése: Hogyan kapcsolódik a keresőoptimalizációhoz, a SEO-hoz?

Az AdWords egy aukció keretén dönti el, melyik hirdetés hol jelenik meg, és hogy mennyi árért.
Mindegyiket jelentősen befolyásolja az adott honlap relevanciája, kapcsolatának minősége az adott kereséshez. Minél relevánsabb, annál több pontot, kedvezőbb licitárat és így jobb hirdetési pozíciót érünk el a hirdetésünkkel.
Az adott oldal relevanciáján, minőségén tud Nekünk segíteni a keresőoptimalizálás, a SEO.
Ha csak az ár számítana, akkor csak a multik hirdethetnének, mivel Nekik sokkal mélyebb a pénztárcájuk, mint egy kisvállalkozásnak és erőből megoldanának mindent. De szerencsére nem így van…

Egy megfelelően keresőoptimalizált, SEOzott honlap, webáruház meg tudja előzni a hirdetési pozíciókban a multinacionális vállalatokat!

Ha SEO szakemberre kívánod bízni a honlapod keresőoptimalizálását, a Kapcsolat oldalon található elérhetőségeken tudod felvenni a kapcsolatot a JövőMarketing keresőoptimalizálási szakértőjével Révai Csabával.