Közösségi csatornáim:

+36 20 802 2623

Telefonálj

Hétköznap 8.00 – 16.00

Rendelkezésedre állok

Folyamatosan egyre többen és többen helyezik előtérbe az online világot és vállalkozásukat. Nem csak a saját városukban, hanem a világháló segítségével szerte az országban, Európában vagy az egész Földön. Ekkor lép a figyelem középpontjába az online marketing, és annak a legkevésbé nyomolús, tukmálós részterülete a keresőoptimalizálás (angolul seo). Viszont először mindent meg kell tanulnunk használni, így ezt is. Ebben a cikkben bemutatom a SEO alapjait. Útmutatást nyújtok, hogy a keresőoptimalizálás kezdőknek se legyen vadidegen terület. Be fogom mutatni, hogyan segíthet a vállalkozásod felvirágoztatásában a keresőoptimalizálás.

A SEO-ban is több külön részterület van:

  • Technikai SEO – Technikailag mennyire jól van felépítve a weboldal, mennyire könnyen térképezhető fel?
  • Tartalmi SEO, On-Page SEO – Bizonyos tartalmakra mennyire jól van megírva a cikk, bejegyzés?
  • Linképítés, Off-Page SEO – Mennyire hiteles a weboldal, hányan hivatkoznak rá?

 

Technikai SEO

A keresőoptimalizálást sem lehet a legösszetettebb feladattal kezdeni, hanem sorban haladva kell eljutni. Itt is megvannak azok a lépések, amelyet követni érdemes. Ugye Te sem a kéményt húzod fel először a házad felépítésekor? 😉

Akármilyen jó minőségű tartalom van az oldalon, és akármennyien hivatkoztak ránk, ha nem lehet feltérképezni az oldalunkat, akkor csak egy helyben toporgunk.

 

Google indexelés ellenőrzése

Első lépésként ellenőriznünk kell, hogy a saját honlapunkat a Google feltérképezte-e már és ha igen, akkor az indexelés is megtörtént-e.

Minden nagyobb keresőnek, így a Googlenek is vannak keresőrobotjai (a Googgle a Googlebot), melyek linkeken haladva járják be a világ összes weboldalát. Ahol minőségi, egyedi, gyakran frissülő tartalmat találnak a robotok, azokat elmentik a saját katalógusaikba (indexálás) és ha egy látogató a keresőoldalakon rákeres egy adott kulcsszóra, akkor ezekből a katalógusokból kiválasztják azokat a weboldalakat, amelyeket relevánsnak talál az adott kereséskor.

Azt, hogy a Google beindexelte-e az adott weboldalunkat a “site:valami.hu” kapcsoló beírásával tudjuk kipróbálni.

google indexelés ellenőrzése - JövőMarketing
Ha nem találjuk a keresett aloldalt, akkor az alábbi problémák állhatnak fel a keresett aloldallal kapcsolatban:

  • A webhely nem rendelkezik megfelelő mennyiségű, az internet más weboldalairól rá mutató hivatkozással, linkkel
  • Még túlságosan új a weboldal, és a Google még nem térképezett fel azt
  • A honlap szerkezete, kialakítása jelentősen megnehezíti a Google számára a tartalmak feltérképezését (pl. JavaScript, Flash tartalmak)
  • A Google hibát észlelt a webhely feltérképezésekor
  • A weboldal robots.txt fájlja megtiltja a Google számára a honlap feltérképezését

Nem csak az a probléma, ha nem találunk minden fontos aloldalt ezen kereséskor, hanem akkor is megoldandó problémába ütköztünk, ha olyan aloldalakat is indexel a Google, amik gyenge minőségűek, vagy mi el kívánjuk rejteni a keresők elől.

A túl sok gyenge tartalom azért vár megoldásra, mivel a Google a honlapunk minősítésekor nem csak az adott aloldalt veszi számításba, hanem az összes, általa indexelt tartalmat.

Ha pl. 50 aloldalunkat indexeli a Google és ebből mi 10-t túl gyenge minőségűnek, semmi hasznos információ nyújtót találunk, akkor ez a 10 nagyon leronthatja az egész honlap eredményeit.

 

Technikai beállítások ellenőrzése

Létezik a Google-nek egy rendszere, mely kielemzi a honlapunkat. Kielemzi és meg is mutatja a technikai hibákat:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Milyen visszajelzéseket kapunk itt?

  • Milyen gyorsan tölt be a honlapunk
  • Milyen a felhasználói élmény
  • Hogyan tudunk ezeken tivább gyorsítani
  • Mobil és asztali nézetre is kapunk visszajelzéseket

 

Létezik a Google-nek egy másik nagyon fontos ellenőrző honlapja is. Ez azt ellenőrzi, mennyire mobilmarát a honlapunk.

https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

2018. nyarától a mobilfeltérképező robotok visszajelzései alapján dől el az oldalunk helyezése. Tehát, ha a mobilrobotok nem tudják feltérképezni az oldalunkat, akkor nagyon hátraesünk. Ez akkor következhet be, ha nem vagyunk mobilbarátak. Tehát legyünk azok.

 

Révai Csaba vagyok, SEO mentor. 2017 óta foglalkozok keresőoptimalizálással, SEOval, azóta több száz honlap keresőoptimalizálásával bíztak meg. Mentoráláson kívül havidíjas keresőoptimalizálással (kivitelezés, tanácsadás) segítem ügyfeleimet.